Traian Băsescu critică privatizarea CFR Marfă

Data publicării:
privatizarecfr

Preşedintele Traian Băsescu pune sub semnul întrebării marele succes al mandatului lui Relu Fenechiu la şefia Transporturilor: privatizarea CFR Marfă. Grupul Feroviar Român nu este investitorul strategic aşteptat de şeful statului. 

Compania feroviară de marfă trebuie să fie privatizată către un investitor strategic. În mintea mea, un investitor strategic ar fi fost Deutsche Bahn, French Railways, Austrian Railways, American Railways”, a spus președintele Traian Băsescu. 

Traian Băsescu: Economia se poate dezechilibra ușor, dacă nu suntem atenți. Christine Lagarde: România se poate baza pe FMI

În timp ce Guvernul aşteaptă avizele de la ministere şi Consiliul Concurenţei pentru a putea aproba contractul de vânzare, reprezentanţii autorităţii de concurenţă spun că analiza lor nu poate începe înainte de parafarea contractului.

Singurul care are de câştigat din această confuzie este Gruia Stoica. Omul de afaceri care controlează GFR, firma care a câştigat licitaţia, are mai mult timp la dispoziţie pentru a face rost de cele 200 de milioane de euro.

Urmaşul lui Relu Fenechiu în fruntea Ministerului Transporturilor va avea ca primă sarcină semnarea contractului de privatizare a CFR Marfă, unde este desemnat un câştigător - Grupul Feroviar Român, al lui Gruia Stoica. Deși au trecut 25 de zile de atunci, Guvernul nu a adoptat hotărârea privind privatizarea transportatorului feroviar, fără de care nu se poate semna contractul.

Statul mai are de aşteptat până când GFR va vira în vistierie cele 202 milioane de euro oferite pentru pachetul majoritar de acţiuni al companiei de stat.

Premierul nu este la curent cu modificările aduse de Relu Fenechiu contractului de privatizare. Potrivit proiectului de act normativ prin care se aprobă vânzarea CFR Marfă, Gruia Stoica are la dispoziție 10 zile de la avizul Consiliului Concurenței pentru a vira banii în conturile statului, dar nu mai mult de 150 de zile de la semnarea contractului. Analiza autorității de concurență ar putea dura și câteva luni.

Din momentul în care avem toate informațiile, avem maximum șase luni în care putem spune da, nu sau un da cu condiții”, explică Bogdan Chirițoiu, președinte Consiliului Concurenței.

Rămas singur în cursă, Grup Feroviar Român a câştigat pe 20 iunie licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă. A oferit 202 milioane de euro pentru 51% din acţiunile transportatorului feroviar de stat şi s-a angajat la investiţii de alte 22 de milioane de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Câți bani câștigă Ștefan Bănică pentru un spectacol. Onorariul e pe măsura popularității sale
Pro FM
Ce pofte are Hailey Bieber de când este însărcinată: „Nu aveți voie să judecați”
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
RECALCULARE Care pensionari iau 1.000 lei în plus la pensie, deși s-au pensionat înainte de 60 ani?
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez locuiesc separat, pe fondul problemelor în căsnicie, susțin surse citate de...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...