Statul, în căutarea contractului pierdut cu Bechtel

Data publicării:
dan sova RESIZE-Mediafax Foto-Marius Dumbraveanu

După ce ministrul Dan Șova a declarat, la Digi24, că nu a găsit contractul original cu Bechtel pentru a-l desecretiza, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, i-a transmis că ştie exact locul în care s-ar afla contractul cu americanii.

„Am să-l ajut să găsească contractul pe care îl dă pierdut. Conform legii, contractul original se găseşte la Serviciul Probleme Speciale, etaj 2, camera 58”, a transmis Anca Boagiu, printr-un comunicat de presă.

„E absolut umoristic. Nu am reuşit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală. Originalul contractului semnat. Sunt copii, dar desecretizarea se face pe contractul original. Colegii de la Transporturi ne-au răspuns: Îl cautăm, trebuie să fie undeva. Când îl avem, îl punem pe site. Contractul desecretizat publicat, cel din 2006, e contractul din 2003 updatat cu actele adiţionale din 2005”, a spus Dan Șova, la Digi24.

Locul în care se află cel mai păgubos contract din istoria României rămâne un mister şi pentru alţi foşti miniştri ai Transporturilor.

„Din punctul nostru de vedere, întregul contract, actele, se află la Compania de drumuri”, spune Alexandru Nazare. Întrebat dacă a văzut contractul original cu Bechtel, el a răspuns: „Bineînțeles că am lucrat pe contractul cu Bechtel. Contractele în original există pentru fiecare contract în parte”.

„În ultimele zile când am fost ministru al Transporturilor am primit o solicitare de la Ministerul Marilor proiecte de desecretizare a contractului Bechtel. Am demarat această procedură. Între timp, eu am fost demis. Am înțeles că forma originală a contractului nu este de găsit. Mie mi se pare total anormal să se întâmple acest lucru”, a spus și Relu Fenechiu, fost ministru al Transporturilor.

Între timp, au ieşit la iveală şi preţurile pentru unele lucrări. De exemplu, pentru „tratamentul de stabilizare a umpluturii”, statul era taxat de Bechtel cu 130 de euro pe tonă, iar pentru stratul de fundaţie cu 25 de euro pe metru cub, în timp ce aşa-numitele agregate naturale stabilizate cu ciment au costat 50 de euro pe metru cub.

Iar asta, în condiţiile în care s-au folosit straturi mai subţiri decât fusese stabilit iniţial, cu scopul reducerii costurilor. În total, România a plătit 1,4 miliarde de euro pentru doar 52 de kilometri de autostradă, din cei 415 care ar fi trebuit să lege Braşovul de Borş. Contractul cu Bechtel a fost semnat în decembrie 2003 şi reziliat anul acesta, la sfârşitul lunii mai. Rezilierea a adus o nouă pagubă statului, de 37,2 de milioane de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Richard Gere și Uma Thurman au făcut show la Cannes 2024. S-au distrat de minune la ședința foto pentru...
Pro FM
Shania Twain, adevărul despre legătura specială cu Jon Bon Jovi. „Îmi încălzește inima”
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
Cine sunt cei 450.000 de pensionari ce primesc 2.700 lei lunar, deși au cotizat mai puțin de 15 ani?
Digi FM
Imagini cu erupţia vulcanului Ibu din Indonezia, pe fundalul fulgerelor. Rezidenţii din şapte localităţi...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...