Shein răspunde avertismentelor emise de Comisia Europeană: Vom îmbunătăți testarea produselor noastre pentru siguranța consumatorilor

Compania chineză specializată în comerţ electronic, Shein, anunță că va îmbunătăți sistemul de testare al produselor sale, după ce Comisia Europeană i-a transmis un avertisment cu privire la respectarea normelor de siguranță.
Concret, autoritatea europeană pentru protecția consumatorului din Uniunea Europeană (UE) a notificat Shein cu privire la unele produse care nu respectă normele de siguranță unanim acceptate în spațiul comunitar, informează Reuters.
În urma unei anchete coordonate la nivel european, s-a descoperit că marfa comercializtă de platforma chineză nu respectă normele privind protecţia consumatorilor și implicit încalcă legislația UE din domeniu.
Efortul inspectorilor europeni a scos la iveală o serie de nereguli, precum:
- reduceri false, respectiv faptul că platforma pretinde că oferă oferte mai bune, prezentând reduceri de preţ care nu se bazează pe „preţurile anterioare" reale;
- vânzarea sub presiune, respectiv punerea sub presiune a consumatorilor pentru a finaliza achiziţiile utilizând tactici precum termene de achiziţie false;
- informaţii lipsă, incorecte şi înşelătoare;
- etichete înşelătoare ale produselor;
- afirmaţii înşelătoare privind durabilitatea;
- date de contact ascunse.
Shein s-a angajat să facă schimbări pentru a nu plăti amenzi
Compania chineză își propune să se alinieze la standardele europene, pentru a evita plata unor amenzi costisitoare. Shein are acum la dispoziţie o lună pentru a răspunde la constatările autorității europene de protecția consumatorilor
În urma neregulilor descoperite, retailerul chinez a anunțat că renunță la colaborarea cu 540 de vânzători.