Un tânăr din patru nu muncește și nu studiază, în România

Data publicării:
tanar care sta intr-un carusel dintr-un loc de joaca
Un tânăr din patru nu studiază și nu muncește în România Foto: Guliver/GettyImages

Un tânăr din patru din România nu munceşte şi nu studiază. Sunt cifre îngrijorătoare pentru ţara noastră, a declarat, joi, Laszlo Borbely, consilier de stat în Guvernul României, coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă. El a menţionat că soluţii există, iar investiţiile în educaţia pentru dezvoltare durabilă pot contribui la schimbarea acestor statistici.

„Prin specificul său, acest tip de educaţie poate fi integrat cu succes inclusiv în curriculumul tehnic, de specialitate, din învăţământul profesional şi tehnic în domeniul agricol. Dacă generaţia tânără, care s-a dovedit a fi foarte receptivă, va îmbrăţişa principiile dezvoltării durabile cât mai devreme, atunci noua abordare va contribui definitoriu la îmbunătăţirea calităţii vieţii populaţiei şi la formarea unei societăţi durabile şi sustenabile, dezideratul nostru al tuturor”, a declarat Laszlo Borbely la un eveniment pe teme de educație.

Scopul evenimentului a fost acela de a crea contextul în care, în liceele cu profil agricol, Educaţia pentru Dezvoltare Durabilă (EDD) să devină parte integrantă a formării profesionale iniţiale a viitorilor profesionişti în agricultură.

Învățământul dual, șansă pentru agricultură

„Învăţământul în sistem dual este soluţia realistă şi cu rezultate imediate pentru formarea unei forţe de muncă responsabile şi calificate în agricultură în vederea revigorării învăţământului profesional şi tehnic agricol. În acest mod, şcoala vine într-un parteneriat cu agenţii economici, cu fermierii, cu procesatorii, în aşa fel încât elevii acestor forme de învăţământ să beneficieze de o pregătire practică cât mai solidă. Aceasta ar urma să se desfăşoare în ferme, în fabrici de procesare lapte, carne, legume, care activează pe piaţă în relaţii economice şi juridice cu alte firme sau ferme în care se lucrează cu tehnologie din anul 2020. Astfel, la finalul cursurilor, absolvenţii acestei forme de pregătire de învăţământ dual vor avea suficiente competenţe cu care să-şi găsească un loc de muncă încă din primele zile după absolvire, iar acea diplomă va fi acoperită de competenţe reale. Ştiu că există şi o dorinţă a fermierilor şi a procesatorilor de a intra în acest parteneriat pentru învăţământ dual, pentru că agricultura şi industria alimentară românească au mare nevoie de personal calificat şi responsabil”, a declarat ministrul agriculturii, citat de Agerpres.

În anul 2015, în cadrul lucrărilor summitului ONU de la New York, a fost adoptată Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă. Prin acest document ONU a oferit o agendă universală cu obiective clare şi cuantificabile. Agenda 2030 include un set de 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) şi un plan de acţiune pe următorii 15 ani, pentru eradicarea sărăciei extreme, combaterea inegalităţilor, a injustiţiei şi protejării planetei până în anul 2030.

Pentru punerea în operă a prevederilor europene şi a celor din documentele ONU în materie de dezvoltare sustenabilă a fost înfiinţat Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă, prin Hotărârea Guvernului nr. 313/2017. Departamentul funcţionează în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în subordinea prim-ministrului, şi este coordonat de consilierul de stat Laszlo Borbely.

Editor : Luana Pavaluca

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri