BUSINESS CLUB. Cum sunt discriminați clienții companiilor de asigurări

Data publicării:
autoooo
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

În Statele Unite, factorii care stabilesc tariful unei asigurări sunt atât de mulți încât forma finală a poliţei este stabilită în urma unor calcule complexe.

De exemplu, o femeie de 30 de ani, necăsătorită, cu diplomă de licenţă, care are o funcţie de conducere într-o bancă, îşi asigură maşina cu apriximativ 1.250 de dolari. Dacă aceeaşi femeie, cu aceeaşi diplomă, este doar funcţionar în acceaşi bancă, asigurarea plătită este cu 30 de dolari mai scumpă. Dacă este funcţionar şi este doar absolventă de liceu, asigurarea este cu 200 de dolari mai scumpă.

Calculele au fost făcute de Interest Research Group o organizaţie non-profit care susţine că asigurătorii îşi discriminează clienţii pe baza unor factori care nu au legătură cu siguranţa rutieră. Cu cât un client este mai puţin educat, cu atât asigurarea sa auto este mai scumpă. Cu cât are o funcţie mai înaltă în compania în care lucrează, cu atât are o asigurare mai ieftină.

Din diverse motive, companiile de asigurări îi consideră pe cei cu o carieră de succes mai responsabili. Asta în vreme ce clienţii săraci sunt suspectaţi că ar încerca să fraudeze compania de asigurări.

În plus, companiile de asigurări pleacă de la ipoteza conform căreia clienţii săraci sunt mai puţin educaţi. Aşa că vor vor şti unde să caute poliţe mai ieftine de asigurare şi se vor mulţumi cu primele oferte care le ies în cale.

Pe acelaşi principiu, plătesc poliţe mai ieftine şi clienţii care nu au timp sau chef să verifice toate ofertele din piaţă.

Practicile companiilor de asigurări sunt jignitoare, spun asociaţiile pentru protecţia drepturilor omului şi cele pentru porecţia consumatorilor.

Acestea consideră că asigurătorii ar trebui să ia în calcul doar doi factori: istoricul incidentelor rutiere în care au fost implicate clienţii şi experienţa acestora la volan.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Semnul făcut de Elena Udrea la ieşirea din penitenciar analizat abia acum! Mesajul este clar, nu este prima...
Digi FM
Actrița Ada Galeș, diagnosticată cu o formă rară de cancer. Mesajul transmis după a treia operație: "E mult...
Pro FM
Ce face şi cum arată Carlos Santana, în 2025, la 78 de ani. Hitul "Maria Maria" are 600 de milioane de...
Film Now
Bărbatul care i-a furat mințile lui Gwyneth Paltrow, în timp ce actrița avea o relație cu Brad Pitt: „Era...
Adevarul
Bine ai venit, Contra, la revedere, Contra! Arabii îl dau afară pe român la două săptămâni după prezentare
Newsweek
Ungaria va acorda a 13-a pensie. Ce se întâmplă în România? Ce bonusuri primesc pensionarii?
Digi FM
Iubita lui Jason Statham e perfecțiunea întruchipată. În costum de baie, cu pătrățele de pe abdomen în...
Digi World
Care e temperatura ideală la care să-ți speli hainele. Ce setare trebuie să alegi ca să elimini microbii din...
Digi Animal World
„Cel mai rar urs” din lume, surprins de o cameră de supraveghere. Cum arată animalul care locuiește în...
Film Now
Denise Richards cere ordin de restricție împotriva fostului soț: „Am trăit cu teamă constantă. Mi-a fost...
UTV
Româna a devenit oficial cea mai vorbită limbă străină din Londra