Asfalt crăpat, la trei luni de la inaugurare. Proiectul de modernizare a Trans-Semenicului a costat 20 de milioane de euro

Data publicării:
asfalt crapat prima

După trei luni în care s-au bucurat de șoseaua nou-nouţă, şoferii care circulă pe drumul european ce leagă Caransebeșul de stațiunea Văliug, din Munții Semenic, dau din nou în gropi:

”Așa e cam peste tot în România asta, sunt făcute de mântuială, asta e...”,
”S-a crăpat, îmi pare rău, așa sunt toate, dar chiar am văzut un drum bun și nu mi s-a părut normal, eu sunt învățat cu drumurile astea crăpate”,
”Să ia măsuri, cine l-a făcut să-l facă la loc”.

Iar pe lângă gropi, ploile, dar și zăpada au făcut ca pământul și stâncile de pe versant să ajungă chiar pe șosea.

”Versanții nu au fost asigurați corespunzător, astfel că bucăți mari de stânci s-au prăbușit pe mai multe porțiuni de-a lungul șoselei. Nimeni nu le-a îndepărtat până în prezent, astfel că șoferii sunt nevoiți să le ocolească”, relatează Maria Rohnean, reporter Digi24 Timișoara.

Drumul a fost recepționat de Consiliul Județean Caraș-Severin, care a și contribuit la sfârșitul anului trecut la modernizarea acestuia cu 14% din suma totală. Acum, autorităţile cer constructorului să remedieze problemele. ”Lucrarea este în garanție, am luat legătura cu constructorul și acesta urmează să vină să facă remedierile necesare în zonele în care au apărut acele probleme”, afirmă Laurenția Muntean, inginer constructor, de la Direcția de Patrimoniu a CJ Caraș-Severin.

De cealaltă parte, constructorul spune că se aștepta la astfel de probleme: drumul este într-o zonă muntoasă, iar crăpăturile sau stâncile de pe versanți sunt inevitabile, și, în plus, în zonă circulă mașini de mare tonaj care transportă lemne.

”Am întâmpinat foarte multe alunecări de teren din cauza apei și a zăpezii, a curs apa pe versanți și a adus foarte multe pietre în teren, nu este ceva foarte grav, vom interveni cât de curând”, - Sunt și crăpături, știați de acestea? ”Da, le-am identificat, am discutat problema, din ce cauză au apărut și ce facem să le remediem, cauza este umiditatea și sarea folosită pentru deszăpezire”, ne-a declarat Valentin Grigorescu, directorul-adjunct al firmei constructoare.

Șoseaua de munte are 37 de kilometri, iar modernizarea acesteia a durat mai bine de un an. Drumul, care pornește din localitatea Slatina Timiș, la ieșire din Caransebeș, și ajunge până în localitatea Văliug, a fost reabilitat tocmai pentru a crește numărul turiștilor din zona montană a Banatului.

Trans Semenicul, finalizat după aproape cinci ani de lucrări. Drumul scurtează timpul de acces în zonă  

Reporter: Maria Rohnean
Operator: Viorel Jiva
Editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Câți bani câștigă Ștefan Bănică pentru un spectacol. Onorariul e pe măsura popularității sale
Pro FM
Katy Perry și Orlando Bloom, doi părinți care își adoră fetița. Imagini rare din viața de zi cu zi a celor...
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
RECALCULARE Care pensionari iau 1.000 lei în plus la pensie, deși s-au pensionat înainte de 60 ani?
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez locuiesc separat, pe fondul problemelor în căsnicie, susțin surse citate de...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...