Când încep demolările pentru lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea. Sute de imobile vor fi puse la pământ

Data actualizării: Data publicării:
prelungirea ghencea santier
Când încep demolările pentru lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea. Foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Primarul general Nicușor Dan a anunțat, luni, că la jumătatea lunii iulie, imediat ce Primăria Capitalei va deveni proprietar, vor începe demolările pe proprietățile dintre Strada Râul Doamnei și Șoseaua de Centură, pentru a putea continua apoi lucrările pe șantierul Prelungirea Ghencea.

Edilul anunța în urmă cu o săptămână că încă 400 de imobile trebuie expropriate, iar după ce banii intră în cont, după 45 de zile, ele pot fi dărâmate.

„Am profitat rapid de deblocarea conturilor Primăriei Capitalei și am consemnat în cont 31 de milioane de lei pentru continuarea exproprierilor în zona Prelungirea Ghencea din sectorul 6. Conform legii, trebuie să așteptăm 45 de zile din momentul consemnării banilor pentru ca municipalitatea să devină proprietar”, a scris Nicușor Dan, luni, pe Facebook.

Edilul general a adăugat că „la jumătatea lunii iulie, imediat ce devenim proprietari, vom începe demolările pe proprietăţile dintre strada Râul Doamnei şi Şoseaua de Centură, pentru a putea continua apoi lucrările pe şantierul Prelungirea Ghencea”.

Nicușor Dan a anunțat, tot în urmă cu o săptămână, că Primăria Capitalei va rezilia contractul cu Trustul de Clădiri Metropolitane pentru tronsonul II, de la Râul Doamnei până la Șoseaua de Centură, și va încheia un nou contract cu același constructor.

Exproprierile pentru acest tronson întâmpină probleme din cauza faptului că omul de afaceri Costică Constanda a blocat conturile Primăriei. 

Lucrările de lărgire a străzii Prelungirea Ghencea au început în septembrie 2019, iar acestea aveau termen 24 de luni, respectiv septembrie 2021.

Noua arteră va avea aproximativ 6 km, inițial era prevăzută cu cale dublă de tramvai, 2 benzi de circulație pe sens, pistă de biciclete, trotuare și spații verzi între acestea și partea carosabilă. Totodată, se va mai realiza și un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) precum și o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă, ulterior, până la 500 de locuri.

Editor : I.C

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri