„Nu sunt fonduri”. CNADNR încasează sute de milioane de euro, dar înlocuiește 10% dintre parapetele distruse

Data publicării:
curba drum

Pe Drumul Naţional 13, unde tânăra din Constanţa şi-a pierdut mâna din cauza unui parapet stricat, urmele altor accidente se văd la pasul. Bucăţi din maşinile implicate sunt împrăştiate peste tot. Parapetul distrus nu este niciodată înlocuit.

Discuţie reporter-angajat CNADNR Feldioara:

-Îi reparaţi imediat după accident sau...?

-Nu prea, că nu sunt fonduri.”

La kilometrul 34, pe sensul de mers înspre Sighișoara, pe o distanță de aproximativ 100 de metri parapetele lipsesc cu desăvârșire.

Şoferii sunt îngroziţi şi revoltaţi pentru că în schimbul taxei de drum pe care o plătesc primesc doar nepăsarea Companiei Naţionale de Drumuri.

„Sunt nişte oameni care sunt plătiţi pentru asta. Să urmărească şi să vadă, nu?”, spune unul dintre șoferi.

În alt colţ de ţară, în judeţul Iaşi, şoferii sunt din nou în pericol. Pe zeci de kilometri, drumurile nu au sisteme de protecţie. Parapete ar trebui să existe în toate curbele periculoase de pe drumurile publice. Acestea au fost furate de pe aproape toate drumurile județene din Iasi, iar autoritățile spun că deocamdată nu au bani să le înlocuiască.

Dacă s-ar aplica legea, administratorul drumului ar trebui sancţionat dacă nu înlocuieşte parapetul care lipseşte. Poliţiştii din ţară nu au dat însă nicio amendă până acum. În schimb, există o metodă birocratică prin care Compania de Drumuri trebuie să recupereze banii de la vinovatul care a provocat distrugerea bucăţii de metal de pe marginea drumului.

„Întocmim un proces verbal pe numele celui vinovat, pe care îl înmânăm reprezentanților acestei secţii de Drumuri Naționale, pentru ca ei ulterior să se îndrepte împotriva celui vinovat ca să îşi recupereze paguba”, declară Claudiu Tămârjan, comisar-şef Poliţia Rutieră Braşov.

Pe de altă parte, specialiştii în siguranţă rutieră spun că materialul din care sunt făcute parapetele nu sunt foarte rezistente şi din cauza aceasta sunt frecvent distruse.

„Parapeții erau într-un fel, nu să ricoșeze, dar să te aducă înapoi, să preia această forță care venea acolo și să o aducă înapoi. Era o armătura elastică, asta era concepția. Nu s-a mai facut”, spune Virgil Mihailovici, preşedintele Asociaţiei Siguranţă Auto.

Statisticile arată că doar 10 la sută dintre parapetele distruse sunt înlocuite de Compania Natională de Autostrazi și Drumuri Nationale

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Primul medicament pentru regenerarea dinților, aprobat pentru teste pe oameni
Digi FM
Dan Negru a dezvăluit pe cine ar vota să conducă Bucureștiul: „Le-a făcut pe toate în doi ani! A scris și...
Pro FM
Fiica Antoniei s-a transformat într-o adolescentă superbă. Seamănă leit cu artista, e pasionată de dans și...
Film Now
Demi Moore nu e impecabilă numai la gale, ci și într-o zi banală. Cei 61 de ani ai săi nu descriu nici cum se...
Adevarul
Românii din Roșia Montană, El Dorado din Ardeal. „Se găsea aur și în noroiul drumurilor" FOTO VIDEO
Newsweek
Veronica", rolul pe care s-au „bătut" două fetițe. De ce a purtat perucă mica eroină a filmului?
Digi FM
Șefa de promoție de la un liceu din Arad, discurs neașteptat: „Școla m-a învățat să mă conformez, să mint...
Digi World
Cât detergent se pune în mașina de spălat. Mulți irosesc detergentul lichid
Digi Animal World
Turiștii din Italia sunt în alertă. Plajele au fost invadate de „viermele de foc”, care poate ajunge până la...
Film Now
"Nici măcar nu ți se spune așa". Nicole Kidman, după ce buna ei prietenă, Reese Witherspoon, i-a reamintit...
UTV
Cum arata acum Oana Vincu, la 23 de ani de la destramarea trupei Genius. Vezi cu ce se ocupa acum membrii...