Grindeanu: De vreo 11 ani încercăm să păcălim Comisia Europeană cu CFR Marfă. E momentul să alegem o soluție

Data actualizării: Data publicării:
locootiva de marfa
Foto: arhivă Facebook/CFR Marfă

Autorităţile române încearcă de vreo 10-11 ani să îi păcălească pe cei de la Comisia Europeană legat de CFR Marfă, însă este momentul ca, asumat, să alegem o soluţie, fie că este vorba de una precum Alitalia, adică desfiinţare şi reînfiinţare, fie de un transfer la un alt operator, cum este Rofersped, a declarat, joi, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

„Eu am avut o discuţie în urmă cu 2-3 săptămâni cu d-na comisar Vestager (Margrethe Vestager - comisarul european pentru concurenţă - n. r.) pe două componente. Atât pe TAROM, cât şi pe CFR Marfă. Pe TAROM lucrurile sunt mai clare, pentru că planul de restructurare este acceptat. (...) Zona cealaltă, de CFR Marfă, este mai dificilă decât zona de TAROM, pentru că acolo vom merge - şi ştim situaţia companiei - acolo vom merge cu mai multe scenarii, urmând ca după acest dialog cu Comisia Europeană să alegem unul dintre aceste scenarii şi să mergem pe el fără a ne mai împiedica", a afirmat Grindeanu, la Conferinţa Anuală şi Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România.

Potrivit acestuia, este momentul ca România să îşi asume o soluţie în legătură cu CFR Marfă, deşi fiecare variantă vine cu plusuri şi cu minusuri.

„Adevărul e cam următorul: de vreo 10-11 ani tot încercăm să îi păcălim pe cei de la Comisie legat de CFR Marfă, să găsim tot timpul tot felul de soluţii şi care într-un final ne-au dus la situaţia în care ne-au dus. Nu, asumat, în acest moment trebuie aleasă una din soluţii, fie că vorbim de o soluţie de tipul Alitalia, de exemplu, chiar dacă vorbim de CFR Marfă, adică desfiinţare şi reînfiinţare. Este o soluţie acceptată de Comisie.

Atâta timp cât s-a putut la Alitalia se poate şi altundeva. Fie că vorbim de un transfer către un alt operator - Rofersped. Aceste lucruri trebuie discutate transparent, agreate cu Comisia şi mers mai departe. Privatizarea e, iar, una din componentele respective. Acest dialog trebuie spus cât se poate de transparent, iar fiecare din aceste variante are plusuri sau minusuri. Nu există soluţia perfectă în ceea ce înseamnă CFR Marfă. Depinde la care dintre ele vom ajunge, dar nu există soluţia perfectă", a susţinut şeful de la Transporturi, citat de Agerpres.

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Richard Gere și Uma Thurman au făcut show la Cannes 2024. S-au distrat de minune la ședința foto pentru „Oh...
Pro FM
Regimul draconic pe care-l urmează Shania Twain ca să se mențină în formă. Artista are 58 de ani, dar arată...
Film Now
Cum arată azi, la 83 de ani, Faye Dunaway, frumoasa blondă din "Bonnie and Clyde". Apariție rară cu fiul ei...
Adevarul
Dilema incredibilă a unui român din Spania: „Am aflat că nu sunt tatăl copiilor mei, ce să fac?"
Newsweek
6.400 lei pensie la recalculare deși are mai puțin de 40 de ani munciți. Câți bani ia în plus?
Digi FM
Imagini cu erupţia vulcanului Ibu din Indonezia, pe fundalul fulgerelor
Digi World
De câte ori purtați o pijama înainte de a o pune în coșul de rufe? Cât de des ar trebui să spălăm hainele cu...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Îndrăgostiți până peste cap. Richard Gere și soția sa au fermecat publicul cu gesturile lor romantice, pe...
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...