„Bomba” de pe șine. Cum s-a ajuns la 160 de restricții de viteză în 350 de km de cale ferată

Data publicării:
tren pe pod

Căile ferate din România sunt un joc cu hazardul. Cel puțin 11 trenuri au deraiat în ultimii doi ani, în majoritatea cazurilor din cauza șinelor și traverselor slăbite. Așa s-a ajuns ca ruta București - Timișoara să aibă aproape 200 de restricții de viteză ca să nu sară garniturile de pe linii. Statul nu a modernizat acea calea ferată de ani de zile, iar când a făcut-o, patronii de firme de construcții au luat banii și au făcut treabă de mântuială.

Pe un pod reparat în urmă cu nici 10 ani din județul Dolj, trenurile trebuie să meargă cu viteza de 15 kilometri pe oră pe oră. Traversele care susţin greutatea garniturilor au putrezit în mai puțin de trei ani de când au fost schimbate, din cauza calității îndoielinice, iar şuruburile care le fixează de șine le poți desface cu mâna. Angajaţii CFR fac cârpeli cu ce pot.

Daniel Burchel, reprezentant sindicat CFR: „Cele mai multe lucrări care se fac se fac pe barba celor care lucrează la infrastructură. Pe barbă, pentru că nu există materiale, nu există bani. (...) De la Videle şi până la Vârciorova, sunt undeva în jur de 160 de restricţii de viteză”.

Adică 160 de restricții de viteză pe o distanță de 350 de kilometri.

Soarta căilor ferate nu este mai bună nici când statul găsește bani pentru reparații. Firme care câștigă contracte cu CFR fură ca în codru, fără să le pese de siguranța călătorilor. Din acest motiv, trei bărbați au fost reținuți acum o săptămână de poliţia pentru transporturi de la Craiova.

Peste 2.200.000 de lei. Cu atât au prejudiciat statul român angajaţii firmei care s-a ocupat de construirea unui pod feroviar. Aceştia au prezentat la plată devize de lucrări neconforme cu realitatea şi au supraevaluat atât cantităţile, cât şi valorile materialelor folosite aici.

În lipsa unei strategii care să facă din calea ferată un mijloc transport rapid și sigur, cum se întâmplă în Occident, pasagerii sunt nevoiţi să se resemneze.

- Cât de des aţi avut întârziere, circulând cu trenul?

- Eu cam fac drumul ăsta Bucureşti - Craiova, ştiu eu, o dată pe lună. Şi de fiecare dată.

- Biletele scumpe şi trenul cu o întârziere fantastică, spune un alt călător.

- Cum este călătoria cu trenul?

- Este mai mult decât deplorabilă.

Căile Ferate Române anunță că se preocupă de soarta pasagerilor de pe linia Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeş, care face parte din Coridorul Orient/Est-Mediteranean. Vrea să modernizeze ruta, dar caută încă fonduri. Costă peste cinci milioane și jumătate de lei și asta fără să calculăm Taxa pe Valoarea Adăugată.

Editare web: Luana Păvălucă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Richard Gere și Uma Thurman au făcut show la Cannes 2024. S-au distrat de minune la ședința foto pentru „Oh...
Pro FM
Regimul draconic pe care-l urmează Shania Twain ca să se mențină în formă. Artista are 58 de ani, dar arată...
Film Now
Cum arată azi, la 83 de ani, Faye Dunaway, frumoasa blondă din "Bonnie and Clyde". Apariție rară cu fiul ei...
Adevarul
Dilema incredibilă a unui român din Spania: „Am aflat că nu sunt tatăl copiilor mei, ce să fac?"
Newsweek
6.400 lei pensie la recalculare deși are mai puțin de 40 de ani munciți. Câți bani ia în plus?
Digi FM
Imagini cu erupţia vulcanului Ibu din Indonezia, pe fundalul fulgerelor
Digi World
De câte ori purtați o pijama înainte de a o pune în coșul de rufe? Cât de des ar trebui să spălăm hainele cu...
Digi Animal World
Reacția unei pisici când o șopârlă își desprinde coada pentru a scăpa din ghearele ei: „Nu știe ce s-a...
Film Now
Jennifer Lopez și Ben Affleck, zâmbete largi în fața paparazzilor, tensionați în rest. Detaliul care i-a...
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...