BUSINESS CLUB. Bătălia „H&M” versus „Zara” în cifre

Data publicării:
tesatorie asiatica

Bătalia dintre suedezii de la H&M și spaniolii de la Zara devine din ce în ce mai mai strânsâ. Iar departajarea celor doi giganți ai hainelor nu este prea ușoară. Anul trecut H&M a avut încasări de peste 86 de milioane de euro în România. A reuşit să întreacă pentru prima oară încasările Zara, care au fost cu un milion mai mici. Însă chiar dacă au fost depăşiţi la vânzări, cei de la Zara au avut magazine mai profitabile. În vreme ce profitul H&M în România s-a ridicat la 5,4 milioane de euro, profitul Zara a sărit de 12 milioane de euro.

Performanţa Zara este cu atât mai mare, cu cât spaniolii au doar 21 de magazine în România, cu nouă mai puţine decât H&M. Această diferenţă se vede cel mai mult în profitul per magazin. Astfel, fiecare magazin Zara a avut în medie un profit de 585.000 de euro, în vreme ce fiecare magazin H&M a înregistrat un profit mediu de doar 180.000 de euro.

Totuşi, chiar dacă este în urma Zara din multe puncte de vedere, H&M rămâne lanţul de magazine de îmbrăcăminte cu cea mai spectaculoasă creştere în ultimii ani. Suedezii au intrat foarte târziu în România, abia în 2011. La finalul acelui an aveau doar opt magazine, la sfârșitul anului trecut aveau 30, iar acum au deja 34 de magazine în 21 de oraşe. Şi, cel mai probabil, extinderea lor va continua.

Iar faptul că magazinele H&M au un profit mai mic decât cele Zara are legătură şi cu preţurile practicate de cele două lanţuri. Hainele H&M sunt puţin mai ieftine decât cele de la Zara. Însă şi spaniolii au mai dat în preţuri în momentul în care au văzut că suedezii vin tare din urmă.

Şi totuşi, Zara are mai multă flexibilitate decât H&M atunci când vine vorba de stabilirea preţurilor. Căci Zara face parte din uriaşul grup spaniol Inditex care mai are în România şi mărcile Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho şi Massimo Dutti. În unele dintre aceste magazine preţurile sunt mai mici decât la Zara, care este, de fapt, o marcă premium a grupului.

Chiar şi aşa, Zara este în acelaşi timp cea mai profitabilă marcă a grupului. Zara generează aproape jumătate din afacerile Inditex în România. Toate mărcile grupului spaniol din România au avut anul trecut încasări de 150 de milioane de euro şi un profit total de peste 24 de milioane de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Rusia a declanșat un război electronic de bruiaj pe teritoriul României. Ce înseamnă asta şi cum ne afectează
Digi FM
Jennifer Lopez și Ben Affleck, apariție surprinzătoare după zvonurile de divorț. De ce locuiesc separat?
Pro FM
Anghel Damian, adevărul despre începutul relației cu Theo Rose, după despărțirea de Lia Bugnar: „Am fost...
Film Now
Fiica Siennei Miller, prima apariție pe covorul roșu. Puștoaica de 11 ani seamănă leit cu mama sa celebră
Adevarul
Scrisoarea emoționantă a unor copii care suferă de boli incurabile, către un medic
Newsweek
Nouă fază dură a războiului din Ucraina. Rusia atacată cu arme din Vest de soldați antrenați de NATO
Digi FM
Ce avere are Tavi Colen. Artistul deține pe dealul Mitropoliei o casă și un teren de 1000 mp
Digi World
De câte ori purtați o pijama înainte de a o pune în coșul de rufe? Cât de des ar trebui să spălăm hainele cu...
Digi Animal World
Reacția unei pisici când o șopârlă își desprinde coada pentru a scăpa din ghearele ei: „Nu știe ce s-a...
Film Now
Kevin Costner, apariție rară alături de cinci dintre cei șapte copii ai săi, la Cannes. Actorul, în lacrimi...
UTV
(FOTO) Jennifer Lopez si Ben Affleck, prima aparitie impreuna dupa zvonurile divortului. Vezi cum au fost...