BUSINESS CLUB. BMW, investitorul-surpriză așteptat de România?

Data publicării:
animatie bmw sova

Nemţii de la BMW pun deja pe maşinile pe care le produc o serie de componente produse în fabricile din România. Preh România este cel mai important furnizor de subansamble electrice și, în total, piese de la circa 50 de firme românești ajung pe mașinile bavareze. O uzină ar fi aproape de furnizori.

În octombrie anul trecut, un cotidian german scria că BMW ia in calcul construirea unei fabrici la Lugoj. Lucrurile aveau o logică. Lugojul este lângă autostrada ce va lega România de vestul Europei și transportul mașinilor s-ar face ușor.

Sunt argumente pro, dar la BMW calculele se fac altfel. Constructorul german nu s-a extins în Est, așa cum au făcut alți confrați. Are șase uzine de asamblare în Europa, în Germania patru şi în Marea Britanie două, în care produce Mini și Rolls Royce. Cel puțin în Europa au ținut la eticheta de „BMW făcut în Germania”.

Grupul are în plan creșterea producției, dar Europa încă nu vine cu un plus de cerere. Și BMW și-a facut un obicei din a se duce cu uzinele pe continentul care generează creștere. Așa s-a concentrat mult pe cele două Americi.

În urmă cu circa două luni, oficialii BMW au negat orice informație despre o eventuală aventură estică. Grupul nu este interesat sa deschidă o fabrică în Europa Centrală și de Răsărit.

Cu trecerea timpului, se adună foarte multe zvonuri despre o uzină BMW. Chiar și negate oficial, un lucru obișnuit în marile grupuri, succesiunea informațiilor nu poate fi ignorată.

Ce oferim investitorilor?

Noi tot visăm aici la BMW, la Mercedes, dar ar cam trebui să deschidem ochii să vedem ce avem de oferit acestor posibili investitori. Oamenii de afaceri germani pe care-i aşteptăm aici l-au cam tras de mânecă pe premierul Victor Ponta când a fost în vizită în Germania. Aceştia s-au plâns de lipsa autostrăzilor din România, nivelul ridicat al birocraţiei din administraţie, dar şi de plata târzie a facturilor aferente lucrărilor executate. Firmele germane au de recuperat de la statul român peste 100 de milioane de euro. Există însă şi o veste bună: datoriile statului român faţă de firmele germane se ridicau anul trecut la 250 milioane euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul din România considerat o salvare în cazul emisiilor de carbon. Sunt doar câteva sute de exemplare...
Digi FM
Reacția lui Florin Negruțiu după tentativa de asasinat a premierului Slovaciei: „Robert Fico este un soi de...
Pro FM
Anna Lesko, criticată după ce s-a pozat într-o rochie cu un decolteu amplu și o crăpătură adâncă: „Mereu...
Film Now
Tom Cruise, surprins la bustul gol pe o plajă din Mallorca. La 61 de ani, celebrul actor cucerește cu fizicul...
Adevarul
Craterele uriașe de pe dealurile Hunedoarei, rămășițe din anii '50 ale Războiului Rece VIDEO
Newsweek
VIDEO Rusia „abandonează" 9 nave comerciale în Marea Neagră. 2 avioane MIG de 66.000.000$ doborâte
Digi FM
Andreea Tonciu și-a cheltuit toți banii câștigați din televiziune la ghicitoare: „Le știam pe toate din...
Digi World
A dat peste o adevărată comoară într-o unitate de depozitare abandonată pe care a dat 410 $. Profitul e unul...
Digi Animal World
Momentul când o veveriță însetată se ține după un turist pentru a primit o gură de apă: „E atât de...
Film Now
Jennifer Lopez și Ben Affleck, la un pas divorț, la mai puțin doi ani de când s-au căsătorit. Un apropiat a...
UTV
Vezi cele mai frumoase glampinguri din Europa. 12 destinatii pentru o experienta inedita