Calea ferată dintre aeroport și Gara de Nord ajunge în faza unei provocări inginerești

Data publicării:
pod feroviar constructie otopeni
Șantier la podul de cale ferată ce va lega aeroportul Otopeni de Gara de Nord Foto: captură TV

Constructorii care se ocupă de legatura feroviară dintre Aeroportul Otopeni și Gara de Nord spun că pandemia ne-a salvat de o rușine: aceea de a-i întâmpina pe suporterii de la Campionatul European de Fotbal cu zeci de ore pierdute în trafic, pentru că legătura feroviară nu avea cum să fie gata luna aceasta.

Acum, se văd șine de tren imediat ce ieși din aeroportul internațional Henri Coandă. O imagine nouă, care arată stadiul avansat al lucrărilor la linia de cale ferată care ar trebui să asigure legătura rapidă cu Gara de Nord din București. Muncitorii au reușit să termine mai bine de jumătate din tronsonul de trei kilometri care trebuie să lege aeroportul de tronsonul deja existent, astfel încât călătorii să nu mai fie nevoiți să meargă cu microbuzele sau pe jos până la tren. Urmează însă partea cea mai solicitantă a proiectului: ridicarea podului peste Drumul Național 1.

„Marea provocare în acest moment o reprezintă legătura dintre podul deja realizat, de la limita cu DN1 până la terminalul sosiri, și podul realizat de la nivel de structură de rezistență, la limita zonei aflate în litigiu”, spune Liviu Trenchea, reprezentant al constructorului.

„Proiectul la final, cu un exercițiu mic de imaginație, va fi un viaduct de 1,5 km, conectat la terminalul sosiri al Aeroportului Otopeni, la finele podului va fi o zonă de consolidare pe 900 metri și zona de racordare la calea ferată propriu-zisă va fi de 600 metri, după care trenul își va continua traseul până la Gara de Nord într-un timp estimat de aproape 19 minute”, explică Liviu Trenchea.

cristi popa pod
Jurnalistul Cristian Popa indică în zare capătul la care trebuie racordat podul de cale ferată ce va face legătura între aeroportul Otopeni și Gara de Nord Foto: captură TV

Cristian Popa, jurnalist Digi24: „Aici este capătul de drum, dar pentru constructor urmează o mare provocare - să unească cele două zone, cea pe care ne aflăm cu cea din depărtare. Va trebui să găsească soluții pentru a trece peste Drumul Național 1”.

Proprietar: „Tot ceea ce vedeți aici este ilegal!”

Chiar dacă, din punct de vedere al lucrărilor, proiectul pare să fie pe drumul cel bun, problemele ar putea veni din exterior.

Roxana Marișoiu este un proprietar din zonă, nemulțumit de lucrări.

„S-a mutat tabla de atâta trepidație. Luminatoarele astea cred că s-au mutat, că plouă în casă acum. S-au deplasat... (Așa tare se mișcă?) Da, așa tare se mișcă, pentru că e foarte aproape!”, arată Roxana Marișoiu stricăciunile din casă.

Lucrările la podul care va traversa Drumul Național 1 se desfășoară la 10 metri de locuința femeii, care s-a adresat instanței și a cerut oprirea urgentă a lucrărilor.

„Toată această lucrare nu este autorizată, nu au autorizație de construire pe aceast bucată. Se lucrează cu încălcarea deciziilor instanțelor, tot ceea ce vedeți aici este ilegal, până în capătul celălalt”, acuză Roxana Marișoiu, proprietar.

Oficialii spun că în zonă s-au făcut exproprieri, tocmai pentru a evita situații precum cea reclamată de femeie. Numai că aceasta nu a acceptat, până acum, oferta făcută de autorități.

„Noi avem autorizație de construire, lucrăm legal, am finalizat lucrările de relocare utilități și după cum se vede deja am început lucrările de foraj la ultimele trei pile”, spune Liviu Trenchea, reprezentant al constructorului.

Costurile finale ale lucrării se ridică la aproape 400 de milioane de lei.

Editare web: Luana Păvălucă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri