Ce sumă exorbitantă a pierdut compania publică de căi ferate din Franța din cauza grevei

Data publicării:
france

Directorul companiei naţionale de căi ferate din Franţa (SNCF), Guillaume Pepy a declarat luni că greva intermitentă a angajaţilor a provocat deja societăţii pierderi de aproximativ o sută de milioane de euro, informează AFP, citată de Agerpres.



Două zile de grevă, marţi şi miercuri, împotriva planurilor Guvernului francez de a reforma compania naţională de căi ferate SNCF, nu au fost decât primul episod dintr-o acţiune de durată, care ar urma să cuprindă 36 de zile întinse pe parcursul a trei luni, şi care va crea o situaţie dificilă pentru cei aproximativ 4,5 milioane de călători care circulă zilnic cu trenurile SNCF.

Greva lucrătorilor din sectorul feroviar a fost reluată sâmbătă seara şi se va prelungi până marţi dimineaţa.

Costul grevei „este de ordinul a 20 de milioane de euro pe zi" pentru SNCF, a declarat Guillaume Pepy. „Este echivalentul a două automotoare pe zi", a adăugat Guillaume Pepy.

Luni, în cea de a patra zi a grevei, gradul de participare în rândul personalului indispensabil pentru circulaţia trenurilor (conductori şi controlori de trafic) era de 43%, puţin mai slab decât cel de 48% înregistrat în primele două zile de grevă.

„Ceea ce constat este că Franţa nu este paralizată însă clienţii sunt cei care sunt afectaţi", a spus Guillaume Pepy, menţionând prejudiciile înregistrate de companiile care au recurs la transportul feroviar pentru mărfurile lor.

„Atunci când clienţii trenurilor de marfă văd că transportul feroviar nu este fiabil atunci trec la transportul rutier şi este greu să îi faci să revină", a spus Guillaume Pepy.

Sindicatele de la SNCF protestează împotriva eliminării statului special, a deschiderii pieţei de transport feroviar în faţa concurenţei, precum şi contra transformării SNCF în societate anonimă, proces care, potrivit sindicatelor, deschide calea pentru privatizare, lucru negat de Guvernul de la Paris.

Guvernul francez a prezentat luna trecută un proiect de lege prin care vrea să modifice „misiunea, organizarea, guvernanţa şi forma juridică" a operatorului feroviar SNCF, fără a aduce însă atingere caracterului public al companiei.

În expunerea de motive este menţionată în mod expres posibilitatea Guvernului de a pune capăt statutului privilegiat de care se bucură în prezent lucrătorii din sectorul feroviar. Acest statut include garantarea locului de muncă şi posibilitatea de pensionare anticipată începând de la 50 sau 55 de ani, în funcţie de meserie. 

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Richard Gere și Uma Thurman au făcut show la Cannes 2024. S-au distrat de minune la ședința foto pentru „Oh...
Pro FM
Regimul draconic pe care-l urmează Shania Twain ca să se mențină în formă. Artista are 58 de ani, dar arată...
Film Now
Brad Pitt și Ines de Ramon, gesturi de tandrețe în public. Și-au savurat cafeaua la o plimbare romantică pe...
Adevarul
Dilema incredibilă a unui român din Spania: „Am aflat că nu sunt tatăl copiilor mei, ce să fac?"
Newsweek
Ion Dichiseanu, adevăratul Don Juan al filmului românesc. A fost iubitul unei dive mondiale
Digi FM
Imagini cu erupţia vulcanului Ibu din Indonezia, pe fundalul fulgerelor
Digi World
De câte ori purtați o pijama înainte de a o pune în coșul de rufe? Cât de des ar trebui să spălăm hainele cu...
Digi Animal World
Modul inedit prin care se relaxează un porcușor de Guineea. Adoră ca stăpâna lui să-i cânte la pian
Film Now
Cum arată azi, la 83 de ani, Faye Dunaway, frumoasa blondă din "Bonnie and Clyde". Apariție rară cu fiul ei...
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...