Minerii lasă aurul pentru grafen

Data publicării:
grafen

Anul trecut, în octombrie, preşedintele chinez Xi Jinping a vizitat Universitatea din Manchester, cea în care cercetătorii englezi au reuşit să izoleze pentru prima oară grafenul, în 2004. Format din atomi de carbon ca diamantul şi cărbunele, grafenul este cel mai subţire material şi are o conductivitate electrică foarte mare, aşa că poate fi folosit pentru îmbunătăţirea bateriilor. De aceea interesul Chinei pentru acest material este foarte ridicat. Mai ales că minerii chinezi sunt cei mai mari producători de grafit, materialul din care sunt realizate minele creioanelor şi care poate fi folosit şi la producţia grafenului.

Însă China nu este singura care încearcă să dezvolte acest material. Potrivit Bloomberg, compania minieră australiană Talga Resources a renunţat să mai caute aur în subteran după ce a descoperit un zăcământ de grafit foarte pur în Suedia, la nord de cercul Polar. Compania va investi în 20 de milioane de dolari în dezvoltarea minei şi a unei fabrici capabile să producă începând cu 2014 46.000 de tone de grafit pe an şi 1.000 de tone de grafen.

Investiţia relativ mică s-ar putea dovedi foarte profitabilă. O tonă de grafen costă 30.000 de dolari, dar compania australiană spune că poate să producă materialul pentru doar 352 de dolari pe tonă.

Dar deocamdată cei de la Talga Resources nu au garanţia că va exista cerere pentru grafenul pe care plănuieşte să îl producă în Suedia. La 30.000 de dolari pe tonă materialul continuă să fie prea scump pentru producţia de acumulatori. În plus, tehnologiile capabile să exploateze la maximum conductivitatea mare a grafenului sunt încă la început.

Totuşi, industria auto are nevoie de baterii din ce în ce mai puternice pentru maşinile electrice. Iar grafenul poate fi o soluţie deoarece proprietăţile sale permit atât o autonomie mai mare a acumulatorilor cât şi încărcarea lor mai rapidă. Însă sectorul maşinilor electrice nu are încă o direcţie clară din punct de vedere tehnologic. În vreme ce Tesla mizează pe alimentarea maşinilor cu baterii, producătorii japonezi, mai ales Toyota, mizează pe dezvoltarea unor propulsii pe hidrogen care nu ar avea nevoie de grafen şi caracteristicile sale miraculoase. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Unde a fost văzută Kate Middleton în plin tratament pentru cancer. Prinţesa de Wales a îngrijorat oamenii din...
Digi FM
Un bărbat beat a uitat ușa apartamentului deschisă, iar câinele său doberman a ieșit pe scară. Ce a făcut o...
Pro FM
Cum se menține în formă Lavinia Pîrva. Artista are aproape 40 de ani și nu ține nicio dietă: „Nu accept ideea...
Film Now
Sofia Vergara, declarații despre operațiile estetice: „Mi-aș face orice intervenție când voi fi pregătită!”...
Adevarul
Presa rusă scrie despre declanșarea celui de-al Treilea Război Mondial după ce Putin a avertizat Occidentul...
Newsweek
Drama din viața actorului ce ne-a încântat în „Sandokan". Interviul cu Beatles i-a schimbat destinul
Digi FM
Iosif Rotariu, noi declarații la câteva zile de la moartea soției: „Nu ne-am revenit din șoc!” Fostul...
Digi World
Ce se poate întâmpla dacă folosești produse de înfrumusețare expirate. Lucrurile la care să fii atent, pe...
Digi Animal World
Un bărbat refuză să spună în public numele câinelui, după ce iubita sa l-a botezat: „Se simte jenat”
Film Now
Adam Sandler, soția și cele două fiice, în vacanță în Italia. Nu au epatat în niciun fel, ci s-au purtat ca...
UTV
Madalina Ghenea a fost dur criticata dupa ce s-a postat dansand pe masa. “E jenant ce faci!”. Actrita a...