Doi cercetători au plecat în căutarea unui șarpe, în Thailanda, dar au descoperit o specie cu totul nouă, cu dinții „ca niște lame”

specie noua de sarpe maroniu
Foto: Harry Ward-Smith/ Facebook

Doi cercetători din Marea Britanie au plecat într-o expediție în sudul Thailandei anul trecut, în speranța de a găsi specii rare de șerpi. Au descoperit însă o specie cu totul nouă, relatează Miami Herald.

Harry Ward-Smith, un herpetolog din Londra, și Rupert Grassby-Lewis, herpetolog la Explore Herpetology, au mers în munții carstici și și-au început căutarea sperând să găsească T. cillaris, o nouă specie descrisă recent despre care se spune că trăiește în zonă, a scris Ward-Smith pe Facebook.

Nu au găsit acel șarpe, dar au făcut o descoperire mult mai importantă.

Când au ajuns la baza unei stânci, cercetătorii au văzut un șarpe la aproximativ 15 metri deasupra lor. Ward-Smith a știut imediat că avea în față ceva unic și a luat o decizie dificilă.

„A fost incredibil de riscant, dar nu aveam altă opțiune decât să urc pe stâncă fără frânghii, deoarece mi-am dat seama că făcuserăm o descoperire importantă și nu puteam rata ocazia”, a scris Ward-Smith.

A reușit să fotografieze șarpele, iar imaginile au confirmat că este vorba despre o specie nouă.

„Sunt încântat să anunț descrierea unei noi specii de șarpe Kukri în sudul Thailandei: Oligodon speleoserpens, șarpele Kukri de peșteră”, a scris Ward-Smith.

Ulterior au fost colectate și studiate și alte exemplare ale acestei specii, iar oamenii de știință din Thailanda, Vietnam, Rusia și Statele Unite au publicat descoperirea în jurnalul Vertebrate Zoology pe 26 aprilie.

„O. speleoserpens trăiește doar în munții carstici de calcar din Trang și Satun, în sudul Thailandei. Este adaptat special la viața în acest mediu aspru, cu solzi puternici, care îi permit să urce pe suprafețe de stâncă”, a scris Ward Smith.

Corpul șarpelui este maroniu, puțin mai deschis spre cap, iar solzii au margini negre.

Potrivit studiului, specia are capul „alungit” și botul scurt. Șarpele are, de asemenea, opt dinți în maxilar, iar cei trei dinți din spate sunt „supradimensionați” și „ca niște lame”, au spus cercetătorii.