Motivele pentru care s-a prăbușit avionul Lion Air, cu 189 de oameni la bord - presă

Data publicării:
Lion Air Flight Crashes Into Sea Off Jakarta
Motorul avionului prăbușit Lion Air, zborul JT 610, este analizat de experți indonezieni. Foto: Guliver/GettyImages

Anchetatorii indonezieni au descoperit că greşeli în mentenanţă şi erori ale piloţilor au jucat un rol central în prăbuşirea unui Boeing 737 MAX Lion Air anul trecut, relatează Agerpres citând ziarul The Wall Street Journal.

Avionul s-a prăbuşit în mare la 11 minute după decolare de pe aeroportul internaţional Soekarno-Hatta din Jakarta la 29 octombrie. Toţi cei aflaţi la bord se presupune că au murit.

Raportul preliminar privind prăbuşirea, care este de aşteptat să fie publicat la jumătatea lunii noiembrie, identifică o serie de erori ale piloţilor şi greşeli în mentenanţă ca factori care au provocat accidentul, scrie ziarul duminică.

Concluziile sunt în concordanţă cu un raport preliminar publicat de Comitetul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor (KNKT) din Indonezia în noiembrie.

Preşedintele KNKT Soerjanto Tjahjono a refuzat să comenteze constatările raportului. „Nu ştim cine a furnizat aceste informaţii”, a declarat el luni, adăugând că raportul final este de aşteptat să fie publicat la începutul sau mijlocul lunii noiembrie.

Anchetatorii americani se pregătesc să publice recomandări de siguranţă separate variind de la îmbunătăţirea abilităţilor manuale de zbor ale piloţilor până la verificarea proiectelor de noi aeronave de către Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA), potrivit ziarului.

Consiliul Naţional pentru Siguranţa Transporturilor din SUA este de aşteptat să ceară îmbunătăţiri ale antrenamentului în cabină şi în luarea deciziilor echipajului pentru a asigura că piloţii ştiu ce să facă atunci când sistemele automate funcţionează defectuos sau sunt oprite, potrivit ziarului american.

KNKT a declarat în raportul său preliminar că pilotul zborului Lion Air prăbuşit a încercat să recapete controlul asupra avionului în timp ce semnale eronate de la senzori ar fi împins în jos botul aparatului.

Anchetatorii au analizat rolul unei noi caracteristici la avioanele Boeing, cunoscută sub numele de Sistem de mărire a caracteristicilor de manevră (MCAS), în cazul prăbuşirii. Sistemul a fost instalat de Boeing pe ultima generaţie de 737 pentru a împiedica botul avionului să ajungă prea sus şi aparatul să stea. Dar în incidentul ce a implicat avionul Lion Air, se pare că botul a fost împins în jos după ce au fost primite informaţii eronate de la senzori.

Editor web: George Costiță

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ea este Miss în Statele Unite. Ce reacție a avut când a fost criticată că nu duce un stil de viață sănătos
Digi FM
"A avut curaj". Ce spun directorul și părinții șefei de promoție a unui liceu din Arad despre discursul ei...
Pro FM
Nu degeaba se spune că arată perfect. Raluka și-a arătat picioarele impecabile într-o ținută mai scurtă decât...
Film Now
A fost soție de actor și obișnuia să strălucească. Acum trăiește pe străzi, caută prin tomberoane și tot ce...
Adevarul
Principalele motive pentru care oamenii divorțează: „Bărbații vor doar să își facă treaba"
Newsweek
VIDEO Un urs a vrut să atace o tigroaică, dar s-a oprit în ultimul moment. Cum a reacționat felina?
Digi FM
Larisa Iordache și Cristian Chiriță, cu șalupa la petrecerea dată după cununie. Antrenorii Belu și Bitang...
Digi World
Cât detergent se pune în mașina de spălat. Mulți irosesc detergentul lichid
Digi Animal World
Un bărbat refuză să spună în public numele câinelui, după ce iubita sa l-a botezat: „Se simte jenat”
Film Now
Richard Gere, alături de femeia visurilor sale, într-o apariție rară. Actorul nu-și putea lua ochii de la...
UTV
Cum arata acum Oana Vincu, la 23 de ani de la destramarea trupei Genius. Vezi cu ce se ocupa acum membrii...