Super-bateria devine realitate

Data publicării:
baterie

Chimiştii Universităţii din Cambridge au descoperit o tehnică prin care fiabilitatea lor poate fi crescută substanţial. Descoperirea ar putea schimba atitudinea marilor companii faţă de bateriile litiu-aer. General Motors spunea în urmă cu trei ani că nu are de gând să investească în dezvoltarea lor, deoarece nu le consideră suficient de performante. Între timp, tehnologia litiu-aer a avansat foarte mult.

O descoperire a chimiştilor Universităţii din Cambridge ar putea duce la producţia unor super-baterii cu o capacitate mult mai mare de stocare a energiei.

Cu ajutorul celui mai subţire material din lume, descoperit la o altă universitate britanică, cea din Manchester, cercetătorii din Cambridge au găsit o modalitate prin care litiul să fie folosit mult mai eficient. Tehnologia nu numai că poate ajuta maşinile electrice să parcurgă distanţe mai lungi, ci, în acelaşi timp, poate schimba modul în care sunt alimentate cu energie locuinţele. 

Principiul din spatele bateriilor litiu-aer este unul simplu. Electricitatea este produsă la contactul litiului cu oxigenul. În mod normal, reacţia dă naştere peroxidului de litiu. Însă cercetătorii din Cambridge au ajustat-o astfel încât peroxidul să fie convertit în hidroxid de litiu, mult mai uşor de controlat. Au adăugat în amestecul chimic producător de energie şi iodură de litiu, iar electrodul bateriei a fost realizat din grafen, o formă de carbon descoperită în urmă cu doar 12 ani la universitatea din Manchester.

Grafenul este considerat cel mai subţire material descoperit vreodată. Poate fi tras în foi bidimensionale, cu grosimea de un atom. Cei doi cercetători din Manchester care l-au descoperit au fost recompensaţi cu premiul Nobel.

Chimiştii Universităţii din Cambridge s-au folosit de proprietăţile grafenului pentru a permite trasferul mai uşor al oxigenului în bateriile litiu-aer.

Dacă tehnica pe care au conceput-o va trece şi de următoarele teste, bateriile litiu-aer ar putea să ajute la crearea unor maşini electrice cu o autonomie mult mai mare. Puţine modele pot merge acum mai mult de 150 de kilometri fără să aibă nevoie de o reîncărcare a bateriei. O baterie litiu-aer de dimensiuni asemănătoare cu cea a bateriilor cu ioni de litiu folosite în industria auto ar permite o autonomie de peste 600 de kilometri, spun cercetătorii.

Tehnologia litiu-aer ar putea fi folosită şi la dezvoltarea unor baterii casnice, capabile să asigure consumul de electricitate al locuinţelor. Un astfel de acumulator este produs şi de Tesla. Se numeşte Powerwall, însă foloseşte tehnologia mai veche a ionilor de litiu. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Câți bani câștigă Ștefan Bănică pentru un spectacol. Onorariul e pe măsura popularității sale
Pro FM
Katy Perry și Orlando Bloom, doi părinți care își adoră fetița. Imagini rare din viața de zi cu zi a celor...
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
RECALCULARE Care pensionari iau 1.000 lei în plus la pensie, deși s-au pensionat înainte de 60 ani?
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez locuiesc separat, pe fondul problemelor în căsnicie, susțin surse citate de...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...