„Trucul de 30 de secunde cu care te îmbogățești” pe Spotify. Compania neagă: „Nu așa funcționează sistemul”

Data actualizării: Data publicării:
laptop cu spotify pe ecran
„Trucul de 30 de secunde cu care te îmbogățești” pe Spotify. Foto: Profimedia

Șeful Spotify a negat afirmațiile conform cărora utilizatorii își pot asculta în mod repetat propria piesă de 30 de secunde, încărcată pe platformă, pentru a câștiga redevențe lunare semnificative, relatează BBC.

Analiștii financiari de la JP Morgan au spus anterior că abonații Spotify pot câștiga 1.200 de dolari pe lună ascultându-și melodia în mod repetat, 24 de ore pe zi.

Afirmația sugera că structura de plată a redevențelor Spotify ar putea fi manipulată.

Dar Daniel Ek, CEO-ul gigantului de streaming, spune că nu așa funcționează redevențele platformei.

Teoria a fost publicată pentru prima dată în Financial Times și apoi postată pe Twitter de Julian Klymochko, fondatorul Accelerate, o companie de investiții din Canada.

„Dacă ar fi adevărat, propria mea listă de redare ar fi doar „Daniel’s 30-second Jam” în buclă!”, a scris Ek pe X, fosta Twitter.

„Dar serios, nu așa funcționează sistemul nostru de redevențe”, a adăugat el.

Declarația lui vine după afirmațiile că streamingul artificial - în care dispozitivele rulează piese în buclă - afectează industria muzicală, directorii JP Morgan estimând că până la 10% din toate streamurile sunt false, potrivit Financial Times.

Chiar săptămâna trecută, ziarul suedez Svenska Dagbladet a relatat că unele grupări de crimă organizată foloseau sistemul de redevențe al Spotify pentru a spăla banii obținuți prin tranzacții cu droguri.

Potrivit propriului site, Spotify are două niveluri de redevențe, iar artiștii sunt plătiți o dată pe lună - dar suma poate varia.

„Spre deosebire de ceea ce ați auzit, Spotify nu plătește redevențe ale artiștilor în funcție de o rată per redare sau per stream”, spune site-ul.

„Plățile pe care le primesc artiștii pot varia în funcție de modul în care muzica lor este transmisă în flux sau de acordurile pe care le au cu casele de discuri sau distribuitorii”, arată compania.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri