Avertisment. Încălzirea globală va provoca si mai multă sărăcie
Data actualizării: Data publicării:
Oameni pe strada, in saracie extrema. Foto: Guliver/GettyImages
Schimbările climatice amenință să genereze 100 de milioane de săraci în plus, la orizontul anului 2030, dacă nu se modifică tendințele actuale, situație care "va genera mișcări considerabile de populație", avertizează Banca Mondială, citată de EFE și preluată de Agerpres.
Foto: Guliver/GettyImages
Într-un interviu publicat miercuri de cotidianul francez "Le Figaro", directorul general al BM, Kristalina Georgieva, subliniază că, deși încălzirea climatică afectează toată lumea, riscul este în mod particular important pentru țările sărace, de aceea trebuie ajutate puternic și imediat pentru a-și adapta infrastructura și a-și dezvolta agricultura.
Georgieva explică faptul că există 500 milioane de persoane în situație "fragilă" (în special în Africa, dar și în țări precum Haiti, Irak, Siria sau Libia), atât din cauza vremii, cât și a conflictelor armate, iar "aceste două fenomene sunt strâns relaționate".
Ca exemplu, ea a subliniat că în Siria "generalizarea conflictului a coincis cu o secetă care a impulsionat plecarea populației rurale la orașe", iar în nordul Mali productivitatea redusă a solului, cu impactul negativ corespunzător, a favorizat instabilitatea politică.
În fața acestor realități, consideră "foarte posibil" să crească numărul persoanelor delocalizate împotriva voinței lor, care, conform ONU, este acum de 65 milioane, din care 21 milioane refugiați politic, ceea ce reprezintă un record istoric.
Banca Mondială, potrivit Kristalinei Georgieva, fost comisar european pentru ajutor umanitar și buget, a alocat în ultimii ani 10 miliarde de dolari anual, în medie, luptei împotriva schimbărilor climatice. Începând din 2020, planurile sunt să aloce în jur de 28% din resursele sale financiare.
BM va organiza, împreună cu Franța, în decembrie, o conferință privind schimbările climatice, cu mesajul că "trebuie convinse statele că este posibil să-și transforme economiile în beneficiul energiilor" și că trebuie implicat sectorul privat pentru "a contribui la finanțarea nevoilor considerabile, în special în țările mai puțin dezvoltate".
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.