BEC a cerut eliminarea a 609 „materiale publicitare politice cu conţinut ilegal”. 149 erau postate de persoane fizice

Data publicării:
vot alegeri prezidentiale
Foto: Shutterstock

Biroul Electoral Central anunţă, marţi seară, că a dispus, în perioada 4-12 aprilie, eliminarea de pe marile platforme online a 609 materiale publicitare politice cu conţinut ilegal. 149 dintre acestea erau postate de persoane fizice, restul fiind postate de „actori politici care candidează ori deţin funcţii elective ori alte funcţii publice”.

”În perioada 4.04 – 12.04.2025, au fost emise un număr de 175 decizii de admitere a plângerilor care vizau materiale publicitare politice cu conţinut ilegal, respectiv un număr de 104 decizii de respingere”, a transmis, marţi seară, BEC, într-un comunicat de presă.

Potrivit documentului citat, din cele 175 decizii de admitere a plângerilor, 41 au vizat materiale publicitare politice cu conţinut ilegal postate în mediul online de către persoane fizice care nu deţin funcţii elective ori alte funcţii publice, dar sunt actori politici în sensul art. 3 pct. 4 lit. g din Regulamentul UE 2024/900.

”Prin deciziile de admitere s-a dispus înlăturarea de pe platformele online foarte mari a unui număr total de 609 materiale publicitare politice cu conţinut ilegal, din care un număr de 149 au fost postate de către persoane fizice care nu deţin funcţii elective ori alte funcţii publice- dar care sunt actori politici- fără respectarea dispoziţiilor legale care reglementează semnalarea prin etichetare a materialelor de propagandă electorală, iar cu privire la restul de 460 s-a constatat fie că aparţin unor actori politici care candidează ori deţin funcţii elective ori alte funcţii publice fără respectarea dispoziţiilor legale care reglementează semnalarea prin etichetare a materialelor de propagandă electorală, fie că au fost postate pe conturi a căror autenticitate nu poate fi verificată”, a mai transmis BEC.

Anterior, BEC a precizat că, în situaţiile în care persoanele fizice postează pe conturile personale, deschise pe platformele online foarte mari, în mod preponderent şi repetitiv, materiale de propagandă electorală, atunci acestea dobândesc calitatea de actori politici cu potential de influenţare a electoratului şi se activează în sarcina titularilor postărilor obligaţia etichetării respectivelor materiale în scopul atenţionării şi informării corecte a publicului.

În plus, BEC a statuat că situaţiile în care materialele postate fac referire la modul de îndeplinire a atribuţiilor în exercitarea funcţiilor deţinute în prezent ori în trecut de către candidaţi, fără a conţine un îndemn direct ori indirect de a vota ori de a nu vota, nu califică respectivele materiale drept materiale publicitare politice.

 

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Amenzi automate pentru șoferii români. O schimbare importantă intră în vigoare în Bulgaria, din acest weekend
Digi FM
Andreea Marin, primele declarații despre despărțirea de Adrian Brîncoveanu: „Este adevărat, eu am luat...
Pro FM
Kanye West o plătește pe Bianca Censori pentru aparițiile controversate. Apropiat: „Ea controlează totul și...
Film Now
Regizorul James Gunn l-a reconstruit pe Superman pentru marile ecrane: Am simţit presiunea mereu. A fost o...
Adevarul
Recomandările Europei pentru România, traduse de un cunoscut economist: „Concediați 20% din bugetari...
Newsweek
Când Guvernul punea CASS la pensie, şefii din instituțiile de stat și-au mărit salariile de 5 ori
Digi FM
Admitere liceu 2025: cum se calculează media și ce trebuie să știe elevii după Evaluarea Națională
Digi World
Studiul de ultimă oră care schimbă profund ceea ce se credea despre capacitatea creierului adult de a genera...
Digi Animal World
Cinci papagali, recent donați la o grădină zoologică din Anglia, au înjurat vizitatorii. Angajații, nevoiți...
Film Now
Era frumușelul din Baywatch, dar s-a retras din actorie acum 20 de ani. Cu ce se ocupă azi David Charvet: Nu...
UTV
Iustin Petrescu pierde primul proces din scandalul cu Marilu Dobrescu