Podcast Poveștile ascunse din istoria României. Regizoarea Alexandra Badea: „Teatrul românesc suferă de lipsa diversității”

Data actualizării: Data publicării:
321349367_931663211152426_3969503493384568238_n
Poveștile ascunse din istoria României. Regizoarea Alexandra Badea: „Teatrul românesc suferă de lipsa diversității”

ALEXANDRA BADEA este Cavaler al Artelor și Literelor în Franța, țara care, în urmă cu 20 de ani i-a deschis porțile către o cultură universală. În această ediție ne vorbește despre poveștile ascunse din istoria României.

00:00
00:00
Google Podcasts

          

Spotify

          

Apple Podcasts

ALEXANDRA BADEA este Cavaler al Artelor și Literelor în Franța, țara care, în urmă cu 20 de ani i-a deschis porțile către o cultură universală.

Montează spectacole la unul dintre cele 5 teatre naționale din Franța, Teatrul La Colline din Paris, și în anii din urmă s-a impus în peisajul literar francez drept o scriitoare curajoasă, autoare de teatru politic, pe teme legate de multinaționale, colonizare sau supraveghere. 

Povestește cum a regizat primele sale spectacole la teatre mici din capitala Franței, cu bugete infime și prieteni care acceptau să repete fără remunerație. Râde când își amintește cum, cu ani în urmă, la Festivalul de Teatru de la Avignon, cea mai mare piața de teatru din Europa, a vândut băuturi la bar sau a tăiat bilete la intrare. În 2019, participa cu un spectacol scris și regizat de ea în secţiunea oficială a festivalului.

Revine constant în România, cu care încearcă să se reconcilieze prin teatru. Spectacolul "Exil", a carui premiera a avut loc în toamnă, se joacă la Teatrul Național din București cu casa închisă. E ceva absolut nou pentru peisajul teatral autohton, nu doar ca tehnică regizorală, dar și pentru ca provoacă publicul cu tema psihologiei transgeneraționale, adică cum se transmit lucrurile de la o generație la alta și cum reușim să ne desprindem de ele.  

Alexandra crede că teatrul românesc suferă încă de lipsa diversității, ca și societatea noastră conservatoare, teatrul ezită să pună în scenă subiecte tabu sau care să provoace. 

Voiam să vorbesc despre exil și relația cu România, de furie și iubire, pe care le simțim cu toții, de dorința de a pleca, dorința de a reveni, imposibilitatea de adaptare aici. Dar și despre lucrurile moștenite – educație, blocaje care ne sunt date din familie și din școală. Nu pot să-mi explic de ce. Nu știu dacă e nevoie de mine, dar eu am nevoia asta de a face ceva în România. Am zis că dacă vorbesc despre poveștile ascunse din istoria Franței, trebuie să vorbesc și despre poveștile ascunse din istoria României.”

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Google Podcasts

          

Spotify

          

Apple Podcasts
Recomandări podcast