Cumpărăturile online au atins noi recorduri de Black Friday: Americanii au cheltuit 10,8 miliarde de dolari

Redacția Digi Economic Data publicării:
black friday
sursa: shutterstock.com/

Consumatorii americani au realizat achiziții online în valoare de aproximativ 10,8 miliarde de dolari cu ocazia Black Friday, conform unui raport al Adobe Analytics.  

Black Friday marchează începutul oficial al sezonului de cumpărături pentru sărbători, iar concurența între magazine devine din ce în ce mai acerbă. Creșterea cumpărăturilor online favorizează potențial giganți ai comerțului electronic precum Amazon.com și Walmart. Walmart, care operează 4.700 de magazine în SUA, a investit considerabil în livrări pentru sezonul sărbătorilor, cu scopul de a-și crește vânzările online.  

Cheltuielile online de Black Friday în SUA au crescut cu 10,2%, a potrivit Adobe, scrie Reuters. În 2023, americanii au cheltuit 9,8 miliarde de dolari online de Black Friday, iar în 2022, suma a fost de 9,1 miliarde de dolari.  

Printre cele mai vândute produse online s-au numărat articolele de machiaj, îngrijire a pielii și părului, precum și boxele bluetooth și aparatele de cafea, a transmis Adobe sâmbătă.  

Vânzările online de jucării au crescut cu 622% comparativ cu vânzările medii zilnice din octombrie, în timp ce vânzările de bijuterii au crescut cu 561%, iar cele de electrocasnice au crescut cu 476%.

Separat, Salesforce, companie de software, a transmis că vânzările online în SUA au crescut vineri cu 7%, la 17,5 miliarde de dolari. Salesforce, care a analizat tiparele de trafic de pe mii de site-uri de retail, a declarat că americanii au achiziționat, preponderent, electrocasnice și mobilă.