Șeful Honor demisionează. Care este strategia producătorului de telefoane după plecarea CEO-ului

Directorul executiv al Honor Device Co., George Zhao, se retrage din motive personale, potrivit producătorului de smartphone-uri cu sediul în Shenzhen. Compania, care s-a desprins din Huawei în 2020, îl numește pe Jian Li, care lucrează la Honor de patru ani în diverse funcții de conducere, ca înlocuitor.
„Compania și Consiliul de Administrație îi apreciază sincer contribuțiile remarcabile (ale lui Zhao n.r.) aduse companiei în timpul mandatului său”, a declarat Honor într-un comunicat, potrivit CNBC.
Într-o notă internă publicată de presa chineză și confirmată de către un purtător de cuvânt al Honor, Zhao a explicat că se retrage din motive de sănătate și intenționează să se odihnească, să se recupereze și să petreacă mai mult timp cu familia.
Zhao a numit plecarea sa de la Honor „cea mai dificilă decizie” pe care a luat-o vreodată.
Această schimbare vine în contextul în care Honor se pregătește pentru o ofertă publică inițială (IPO), anunțată pentru prima dată în 2023.
Honor s-a desprins de gigantul chinez Huawei în 2020, într-o încercare de a evita sancțiunile impuse de SUA, care afectau grav afacerea de smartphone-uri a celui din urmă.
Sub conducerea lui Zhao, Honor a lansat agresiv noi smartphone-uri, concentrându-se pe piețele internaționale.
Cota de piață a Honor în China a crescut de la 9,8% în 2020 la peste 15% în 2024, potrivit Counterpoint Research. Pe piețele internaționale, Honor a ajuns la o cotă de 2,3% în 2024, față de sub 1% în 2020. În România, Honor a crescut semnificativ, la o cotă de piață de 4,9% în 2023.
Neil Shah, partener la Counterpoint Research, a declarat că orientarea Honor spre dispozitive premium și tehnologie avansată va continua sub noua conducere.
„Accentul pus pe designuri pliabile inovatoare, funcții avansate de inteligență artificială și parteneriate cu principalii furnizori de componente va fi esențial”, a declarat acesta.
„Mulți oameni nu cunosc Honor în afara Chinei”, a mai spus Shah. „Construirea unei identități puternice de brand este dificilă, iar compania are nevoie de mai mult timp, bani și elemente de diferențiere.”
Impactul asupra României
La solicitarea DigiEconomic, reprezentanții companiei eu declarat:
„În perioada în care George Zhao a ocupat funcțiile de director și CEO, HONOR a cunoscut o dezvoltare considerabilă și o poziționare în rândul celor mai importanți jucători din industria tech. Compania îi este recunoscătoare pentru cei 10 ani pe care și i-a dedicat consolidării brandului.
Jian Li, succesorul dl. Zhao, va continua să implementeze strategia HONOR de a oferi consumatorilor din întreaga lume dispozitive inovatoare la cele mai înalte standarde de calitate. Dezvoltarea brandului pe piața din România este un obiectiv important pentru următoarea perioadă, iar lansarea noii serii Magic7 este prioritatea pentru primele luni ale acestui an. Piața din România nu va resimți niciun impact”.