ANPC descoperă nereguli serioase în campusurile universitare din țară. Inspectorii s-au îngrozit de ce au găsit la cantina studenților

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
anpc campus
sursa foto: Facebook / Cristian Popescu Piedone

Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au desfășurat o serie de controale în campusurile universitare și au descoperit o multitudine de nereguli, printre care igrasie, alimente expirate sau blocuri alimentare neigienizate.

În consecință, s-au aplicat 33 de sancţiuni contravenţionale, dintre care 17 avertismente şi 16 amenzi în valoare de 192.000 lei.Au fost inspectate 78 de cămine studenţeşti şi 42 de cantine.

În cazul a 62 de cămine studenţeşti au fost identificate abateri de la legislaţia privind Protecţia Consumatorilor. Drept urmare, s-au dispus măsuri pentru oprirea temporară a comercializării până la remedierea deficienţelor pentru 5 kg de produse alimentare în valoare de 340 lei. De asemenea, s-au luat măsuri de oprire definitivă a comercializării şi retragere din circuitul uman pentru 224 kg de produse alimentare, în valoare de 6.403 lei.

În plus, şapte unităţi au fost supuse măsurii de oprire temporară a prestării serviciilor, ca urmare a deficienţelor constatate în blocurile alimentare sau în grupurile sanitare. Acestea sunt:

  • Cantina Universităţii Sapientia din Miercurea Ciuc,
  • Cantina Complex Studenţesc Leu din Bucureşti,
  • Cantina Universităţii Ştefan cel Mare din Suceava,
  • Cantina Liceului Tehnologic Edmond Nicolau din Brăila,
  • Cantina Universităţii Naţionale de Ştiinţă şi Tehnologie Politehnica Bucureşti,
  • Centrul Universitar din Piteşti,
  • Cantina Universităţii Vasile Alecsandri din Bacău.

În urma controalelor, au fost identificate şi abateri în ceea ce priveşte calitatea serviciilor prestate în spaţiile destinate educaţiei. 19 unităţi au înregistrat deficienţe privind legalitatea funcţionării sau existenţa Regulamentului de Organizare şi Funcţionare, precizează ANPC.

Inspectorii nu se abat de la constatarea deficiențelor

Principalele abateri identificate în spaţiile de cazare au fost:

  • lipsa huselor de protecţie pentru perne,
  • lipsa huselor pentru saltele,
  • becuri arse,
  • mobilier deteriorat,
  • grupuri sanitare cu instalaţii incomplete şi deteriorate,
  • saltele neigienizate şi deteriorate,
  • infiltraţii şi igrasie, 
  • lipsa unor spaţii corespunzătoare pentru spălarea hainelor şi pregătirea meselor.

„În ceea ce priveşte cantinele şi calitatea serviciilor alimentare, au fost identificate numeroase deficienţe, inclusiv proceduri nesigure de preparare şi depozitare a alimentelor, ustensile necorespunzător igienizate, agregate frigorifice deteriorate, depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare, precum şi nerespectarea temperaturii de păstrare a alimentelor. De asemenea, au fost identificate produse cu data durabilităţii minimale (DDM) sau a datei limita de consum (DLC) expirate, preparate păstrate la temperaturi necorespunzătoare şi lipsa etichetelor de identificare. În ceea ce priveşte informarea consumatorilor, au fost identificate meniuri care nu conţineau informaţii despre alergeni sau valorile nutriţionale, iar anumite produse alimentare nu aveau etichete corespunzătoare", transmite conducerea ANPC.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Pentru remedierea deficienţelor constatate, au fost acordate termene corespunzătoare. De asemenea, au fost înmânate 50 de invitaţii, iar documentele de control vor fi finalizate ulterior.