Anunț RAR: Rechemări în service pentru mai multe tipuri de mașini fabricate între 1998 și 2019 

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
rar
sursa: Facebook / Registrul Auto Român Oficial

Registrul Auto Român (RAR) transmite, marți, un avertisment pentru șoferii din România, îndemnându-i să verifice dacă mașinile pe care le dețin sunt vizate de acțiuni tehnice în service. În prezent, se derulează campanii de rechemare pentru autovehicule fabricate în perioada 1998 - 2019, care poartă sigla unor mărci auto cunoscute.

„Registrul Auto Român (RAR) recomandă posesorilor de autovehicule să acceseze în cel mai scurt timp platformele de informare ale producătorilor auto sau să se prezinte în rețeaua autorizată de service-uri a producătorilor. RAR atrage atenția că în momentul de față se derulează o serie de campanii de rechemări pentru următoarele mărci auto, construite între 1998 și 2019:

Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Cupra, Dodge, DS, Ferrari, Ford, Honda, Jeep, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen”, transmite RAR.

RAR menționează că este vorba doar de mașini raportate ca vândute în România prin rețeaua producătorilor, nu și de cele achiziționate din piața comunitară, acestea urmând a fi identificate ulterior, fie de producători, fie de reprezentanții producătorilor din țara noastră.

Toate campaniile de rechemare în service sunt gratuite.

Notificările vizează probleme tehnice și cu impact major asupra sistemelor de siguranță activă și siguranță pasivă, tramite RAR.

Exemplificăm că o parte dintre aceste campanii de rechemare impactează componenta „airbag”. Studiile au identificat un risc, legat de combinarea unui climat cald și umed cu îmbătrânirea vehiculului, care ar putea determina degradarea anumitor componente chimice prezente în declanșarea airbagului. În cazul unui impact, airbagurile defecte se pot sparge atunci când sunt declanșate și pot proiecta fragmente metalice în habitaclu care ar putea provoca răni grave sau chiar deces.

Menționăm că, potrivit datelor furnizate de producători, impactul asupra parcului auto din România în privința autovehiculelor ale căror probleme tehnice trebuie remediate este de aproape 14.000 de mașini (siguranță activă) și peste 85.000 (siguranță pasivă)”, mai arată sursa citată.

Refuzul de a participa la remedierea defecțiunilor implică riscuri atât în privința siguranței proprii cât și a pasagerilor sau a celorlalți participanți la trafic, precizează instituția.