Cel mai dificil lot din Autostrada Unirii are constructor. Contractul va fi semnat dacă nu se depun contestații
Un constructor român a câştigat contractul de aproape 6 miliarde lei pentru proiectarea şi execuţia celui mai dificil lot din Autostrada Unirii (A8).
Lotul Grinţieş - Pipirig, care tranzitează judeţul Neamţ şi face parte din secţiunea montană a A8 Miercurea Nirajului - Leghin, va fi realizat de români, anunță ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban.
„Un constructor român a câştigat contractul pentru proiectarea şi execuţia celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii. De astăzi, toate cele patru loturi din această secţiune au constructori desemnaţi.
Contractul pentru lotul Grinţieş-Pipirig are o valoare de aproape 6 miliarde lei, dar cel mai scump contract al secţiunii montane rămâne cel pentru lotul dintre Ditrău şi Grinţieş, cu o valoare de 6,2 miliarde lei, pentru care deja a început etapa de proiectare. Vreau să impun un ritm alert pentru construcţia acestor loturi, pentru ca toţi românii să poată circula până în 2030 pe autostradă de la Târgu Mureş la Târgu Neamţ - Moţca pe o distanţă de peste 200 km", transmite Şerban, pe pagina sa de Facebook.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2B Grinţieş - Pipirig al Autostrăzii Unirii (A8) a fost atribuit asocierii SA&PE Construct (lider Asociere) - Euro-Asfalt - Tehnostrade Spedition UMB, oferta financiară fiind de 5,97 miliarde lei (fără TVA), informează Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR).
Contractul pentru lotul cu o lungime de 31,5 kilometri din judeţul Neamţ poate fi semnat dacă în 10 zile nu se depun contestaţii.
Cum va arăta cel mai dificil lot din Autostrada Unirii
Lotul 2 B, Grinţieş-Pipirig, este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, include numeroase structuri, dar şi volume semnificative de lucrări de consolidări şi excavări:
- 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri),
- 60 de poduri şi viaducte, două dintre acestea cu peste 1.000 de metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistriţa, cu 1.275 de metri),
- aproximativ 20 de kilometri lungimea pasajelor şi a tunelurilor, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot,
- 12,7 milioane metri cubi de excavări.
„Materialul evacuat din şantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziţia autorităţilor publice locale sau a oricăror alte autorităţi publice, cu titlu gratuit", explică reprezentanții CNIR.
De asemenea, sunt incluse în lucrări un nod rutier lângă Tulgheş (UAT Grinţieş), conexiune cu lotul 2A şi o descărcare provizorie la est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig-Vânători Neamţ/Leghin), prin care se asigură funcţionalitatea independentă.