Întârzierile costă. Cel mai important operator feroviar german a plătit compensații de aproape 200 de milioane de euro

Operatorul feroviar german Deutsche Bahn (DB) a plătit anul trecut compensaţii de aproape 197 milioane de euro pentru întârzieri şi anulări, informează Agerpres, care citează DPA.
În cursul anului trecut au fost depuse aproximativ 6,9 milioane de plângeri. În 2023, au fost 5,6 milioane de plângeri iar compania de stat a plătit compensaţii de 132,8 milioane de euro.
„Dacă un tren întârzie, şi pasagerii sunt îndreptăţiţi să primească compensaţii, plătim fără discuţii. Iar întârzierile îndelungate duc la un nivel ridicat al compensaţiilor. DB are ca obiectiv creşterea punctualităţii trenurilor pe distanţe lungi la 75% - 80% până la finalul lui 2027”, a declarat un purtător de cuvânt al Deutsche Bahn.
Conform reprezentanţilor Deutsche Bahn, 80% din întârzieri sunt cauzate de infrastructura veche şi suprasolicitată. Pentru a contracara acest dezavantaj, compania a inițiat un amplu proces de renovare, astfel că până la sfârșitul deceniului vor fi realizate lucrări la 41 de coridoare feroviare cu trafic ridicat.
Mai mult de o treime din trenurile pe distanţe lungi au întârziat anul trecut, 37,5% din sosiri înregistrând întârzieri de peste 5:59 minute. Datele indică cel mai slab rating de punctualitate din ultimii cel puţin 21 de ani.