Ministrul Agriculturii: Plafonarea adaosului comercial a impulsionat vânzarea produselor alimentare. Tranzacțiile au crescut cu 30%

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
plafonare preturi alimente
sursa: gettyimages.com/

Vânzarea produselor a crescut cu 30%, de când a intrat în vigoare plafonarea adaosului comercial, fiind realizate scăderi ale preţurilor cuprinse între 7% şi 33% la alimentele vizate de această măsură.

Plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază, o măsură luată în august 2023 pentru combaterea creşterii excesive a preţurilor şi care viza 14 grupe de produse alimentare, a fost continuată în 2024, însă lista a fost extinsă. Executivul a decis, la sfârşitul anului trecut, prelungirea măsurii până la 30 iunie 2025.

Lista cuprinde:

  • pâine albă simplă cu gramaj cuprins între 300-500 grame, fără specialităţi;
  • lapte de vacă de consum 1 l, grăsime 1,5%, cu excepţia UHT;
  • brânză telemea de vacă vrac;
  • iaurt simplu din lapte de vacă, 3,5% grăsime, cu gramaj maxim 200 grame;
  • făină albă de grâu "000" până la 1 kg;
  • mălai până la 1 kg;
  • ouă de găină calibrul M;
  • ulei de floarea-soarelui până la 2 l;
  • carne proaspătă pui;
  • carne proaspătă porc;
  • legume proaspete vrac;
  • fructe proaspete vrac;
  • cartofi proaspeţi albi vrac;
  • zahăr alb tos până la 1 kg;
  • smântână - 12% grăsime;
  • unt până la 250 grame;
  • magiun până la 350 grame.

„Dacă vorbim despre plafonarea adaosului comercial la cele 19 categorii de produse, s-au realizat scăderi ale preţurilor cuprinse între 7% şi 33% la produsele pe care noi le-am avut în plafonare.

De când a intrat în vigoare plafonarea adaosului comercial, vânzarea produselor alimentare s-a majorat cu 30%", a declarat pentru Agerpres, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Florin-Ionuţ Barbu.