Nebunia păpușilor Labubu a ajuns în România. Firma care le produce a anunțat că profitul va exploda anul acesta

O păpușă de 30 de dolari a devenit un simbol internațional al statutului social și a generat venituri de 423 de milioane de dolari pentru compania care o produce. Chinezii de la Pop Mart vând sute de versiuni ale Labubu, care apar în peste un milion de videoclipuri de pe TikTok.
Pop Mart, firma din spatele celebrelor păpuși, a înregistrat venituri globale de aproximativ 13,04 miliarde de yuani (1,8 miliarde de dolari) în 2024, potrivit raportului anual al companiei. Profitul s-a ridicat la 460 de milioane de dolari.
Aproximativ 423 de milioane de dolari din veniturile globale ale companiei au venit doar din păpușile Labubu, potrivit lui Emily Brough, directoarea pentru proprietate intelectuală la Pop Mart pentru regiunea Americii, scrie CNBC.
Pentru primele șase luni ale acestui an, reprezentanții companiei au anunțat că profitul va crește cu cel puțin 350%, în condițiile în care veniturile s-au triplat, scrie BBC.
Pop Mart, care are o capitalizare bursieră de peste 40 de miliarde de dolari, a precizat că profitabilitatea a fost impulsionată de creșterea vizibilității brandului la nivel global și de un control eficient al costurilor.
Cum a devenit Labubu o mașinărie de făcut bani
Pop Mart a fost fondată în 2010 ca un mic magazin de cadouri în Beijing. Fondatorul, Wang Ning – acum în vârstă de 38 de ani – și-a crescut afacerea treptat: un magazin într-un mall în 2011, apoi unul online în 2016, potrivit Bloomberg. Pop Mart a început să colaboreze cu artiști pentru a crea jucării și figurine, iar în 2019 a semnat un parteneriat cu artistul Kasing Lung, autorul seriei ilustrate „The Monsters”.
Labubu este un personaj din acea serie, iar primele păpuși create de Pop Mart au „spart recordurile de vânzări” ale companiei. Un an mai târziu, Pop Mart a fost listată la bursă în Hong Kong, cu o evaluare de 6,9 miliarde de dolari – apropiindu-se de giganți precum Mattel și Hasbro.
În 2023, Pop Mart a lansat versiuni de Labubu cu brelocuri. Apoi, în aprilie 2024, Lalisa „Lisa” Manoban din trupa K-Pop Blackpink a fost fotografiată cu o păpușă pe geantă.
Fără să-și dea seama, Lisa a declanșat o frenezie: oamenii s-au grăbit să-și cumpere propriul monstru, iar păpușa a devenit rapid un accesoriu de modă și un simbol al statutului social. Celebrități precum Lizzo și Rihanna au fost apoi văzute cu Labubu, ceea ce a amplificat și mai mult popularitatea jucăriei.
Unii fani personalizează păpușile: le pun pălării, haine „de designer”, ochelari de soare sau genți. Alții merg și mai departe, tatuându-le fețele. Capitalizarea de piață a Pop Mart a ajuns la 43,28 miliarde de dolari – mult peste Mattel (6,44 miliarde de dolari) sau Hasbro (10,63 miliarde de dolari).
Majoritatea veniturilor Pop Mart vin din Asia, dar Labubu are acum sute de mii de fani la nivel global.
Pop Mart deține peste 500 de magazine în lume, dintre care peste 90 sunt în Statele Unite. Succesul companiei a dus la o estimare a averii fondatorului Wang Ning de 21,6 miliarde de dolari (Forbes).
