ChatGPT lansează noi funcții: poate căuta pe Google și face rezervări. Disponibil la nivel global, cu excepția unei regiuni

Redacția Digi Economic Data publicării:
ChatGPT
sursa: shutterstock.com/

OpenAI lansează un nou agent AI pentru ChatGPT, capabil să caute pe Google, să facă rezervări și să gestioneze fișiere. Noua funcție, lansată joi peste tot în lume, cu excepția Uniunii Europene, nu doar că „gândește”, ci și acționează, a precizat compania americană. 

Lansarea agentului, care combină instrumentele de cercetare bazate pe inteligență artificială cu abilitatea de a controla browsere web, fișiere de pe calculator și aplicații precum foi de calcul sau prezentări, vine în contextul apariției unor agenți similari de la Google și Anthropic.

„Speranța este ca agenții să ofere o utilitate reală utilizatorilor – să facă efectiv lucruri pentru ei, nu doar să livreze text bine scris și impresionant”, a declarat Niamh Burns, analist media senior la Enders Analysis.

Totuși, OpenAI recunoaște că acordarea accesului, chiar și limitat, unui agent AI asupra sistemelor informatice implică „mai multe riscuri decât modelele anterioare”.

Deși scopul este de a ajuta utilizatorii cu sarcini cotidiene, potențiala putere a acestui instrument a determinat OpenAI să implementeze măsuri de siguranță, pentru a preveni, de exemplu, ca agenții să fie folosiți în scopuri periculoase.

De asemenea, modelul a fost instruit să solicite confirmarea utilizatorului înainte de a întreprinde acțiuni distructive sau ireversibile. Într-o postare pe blog, OpenAI a subliniat: „Controlul este mereu la tine. ChatGPT cere permisiune înainte de a face ceva cu impact major, iar tu poți oricând întrerupe, prelua controlul browserului sau opri sarcinile.”

Analista independentă Niamh Burns atrage însă atenția: „E ușor să spui că sistemul cere aprobare înainte de a face o achiziție, dar ce implică procesul prin care acel sistem găsește produsele? Vor exista înțelegeri comerciale pentru promovarea anumitor branduri sau preferințe pentru produsele proprii?”

Ea adaugă că presiunea asupra companiilor de a monetiza produsele crește, astfel că „o formă de reclame sau promovare sponsorizată pare inevitabilă”, notează The Guardian.

OpenAI a declarat că agentul nu include recomandări sponsorizate și că nu are planuri să schimbe acest lucru.

O demonstrație recentă a arătat că agentul poate consulta calendarul Google al utilizatorului, poate identifica o seară liberă între orele 18:00 și 21:00, apoi poate căuta restaurante italiene, de sushi sau coreene cu rating de cel puțin 4,3 stele și să ofere opțiuni. Sarcina a durat între 10 și 15 minute, iar utilizatorul putea interveni oricând.