Eurostat: Nivelul de motorizare din UE rămâne stabil. Două regiuni din România sunt slab reprezentate

Din cele 10 regiuni cu cea mai scăzută rată de motorizare din Uniunea Europeană, patru erau în Grecia, două în Franţa, două în România, şi câte una în Germania şi Austria, în zonele metropolitane din Berlin şi Viena.
Potrivit datelor publicate miercuri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), la nivelul anului 2023, erau în medie 0,55 automobile per locuitor în UE, în scădere cu 0,1 puncte procentuale față de anul precedent.
Ratele regionale de motorizare sunt adesea legate de condiţiile economice din zona respectivă însă pot fi afectate şi de circumstanţe specifice, precum gradul de impozitare.
Conform statisticilor, primele trei regiuni cu cea mai ridicată rată de motorizare erau în Italia:
- Valle d'Aosta (cu 2.295 autoturisme la mia de locuitori),
- Provincia Autonoma di Trento (cu 1 521 autoturisme la mia de locuitori),
- Provincia Autonoma di Bolzano/Bozen (cu 915 autoturisme la mia de locuitori).
La polul opus se află regiunea franceză de peste mări Mayotte (83 autoturisme la mia de locuitori), Peloponnisos din Grecia (206 autoturisme la mia de locuitori) şi Guyana Franceză (223 autoturisme la mia de locuitori).
Din ele 10 regiuni din UE cu cea mai scăzută pondere a maşinilor electrice (aproape de zero), şase regiuni sunt în Grecia, două în Spania şi două în Polonia. România înregistrează ponderi între 0,1 şi 1%, exceptând Bucureştiul, cu 1,17%.
La nivelul României, cele mai slab motorizate regiuni sunt Nord-Est (327 autoturisme la mia de locuitori) și Sud-Muntenia (381 autoturisme la mia de locuitori). Prin comparație, zonele metropolitane din Berlin și Viena au 340 de autoturisme la mia de locuitori, respectiv 364.