America alege. E bătălia finală din cea mai crâncenă luptă pentru Casa Albă din ultimii 80 de ani. Şi e decizia care ar putea transforma, în anii următori, nu doar democraţia americană, ci lumea întreagă.
Până mâine dimineaţă la ora 8.00, ora României, când se închid şi urnele din Alaska, în jur de 100 de milioane de americani sunt aşteptaţi să-şi aleagă noul preşedinte.
46 de milioane de americani au votat anticipat.
Încă de la primele ore ale dimineţii, am văzut deja cozi la unele secţii de votare. E o veste bună mai ales pentru Hillary Clinton. Ea are de câştigat dacă prezenţa va fi una ridicată pe tot parcursul zilei.
Ultimele sondaje de opinie o dau pe Hillary Clinton favorită. Aşa-numitul sondaj al sondajelor realizat de CNN, adică Poll of Polls, o cotează pe candidata democrată cu 46%, în timp ce Donald Trump avea 42 de procente. Mai mult, calculele electorale făcute de Reuters sunt şi ele încurajatoare pentru Hillary Clinton. Fostul secretar de stat ar avea şanse de 90% să câştige aceste alegeri şi să adune 303 electori, în condiţiile în care are nevoie de 270. Alte pronosticuri, cam aceleaşi concluzii: calculele New York Times, spre exemplu, spun că Hillary Clinton are 84% şanse să câştige. Iar siteul FiveThirtyEight, cel care a avut cele mai bune pronosticuri la ultimele alegeri prezidenţiale americane, spune şi el că sunt peste 70% şanse ca Statele Unite să aibă prima femeie preşedinte.
În timp ce atenţia lumii întregi e captată de lupta pentru Casă Albă, tot astăzi se aleg toţi membrii Camerei Reprezentanţilor şi o treime din senatori. De ce sunt aceste alegeri importante? Pentru că, în acest moment, ambele camere ale Congresului sunt controlate de republicani. Dacă sondajele sunt corecte, democraţii au şanse să recapete controlul Senatului, dar nu şi al Camerei Reprezentanţilor. Oricine va fi următorul preşedinte american, el are mare nevoie să fie susţinut măcar de una dintre camerele din Congres, pentru a spera că nu va mai avea un legislativ atât de ostil precum a avut preşedintele Barack Obama în ultimii ani.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.