Galerie Foto Șobolanul erou care adulmeca mine antipersonal a murit de bătrânețe
Data actualizării: Data publicării:
Șobolanul Magawa FOTO: PDSA
Magawa, faimosul șobolan care detecta mine antipersonal, care a primit o medalie de aur pentru eroismul său, a murit la vârsta de 8 ani.
În „cariera” de 5 ani, rozătoarea a adulmecat peste 100 de mine, dar și alți explozivi în Cambodgia.
Magawa a fost cel mai de succes șobolan antrenat de organizația caritabilă belgiană Apopo. El a fost învățat să-i alerteze pe oameni atunci când depista minele, astfel încât acestea să poată fi îndepărtate în siguranță.
Organizația în grija căreia era Magawa a declarat că șobolanul gigant african „a murit în pace”, în weekend, potrivit BBC.
Magawa era sănătos și „și-a petrecut cea mai mare parte a săptămânii trecute jucându-se cu entuziasmul său obișnuit”. Dar înainte de weekend „a început să se miște lent, să doarmă mai mult și să manifeste mai puțin interes pentru mâncare”.
Crescut în Tanzania, Magawa a urmat un an de pregătire înainte de a se muta în Cambodgia pentru a-și începe cariera de adulmecător. Potrivit unor estimări oficiale, în țara din Asia de Sud-Est există până la șase milioane de mine antipersonal.
Antrenat să detecteze un compus chimic din explozivi, Magawa a „curățat” peste 141.000 de metri pătrați de teren, echivalentul a 20 de terenuri de fotbal.
Cântărea 1,2 kg și avea 70 de cm lungime. Deși este mult mai mare decât șobolanii din alte specii, Magawa era suficient de mic pentru a nu declanșa minele dacă trecea peste ele.
Magawa era capabil să verifice o suprafață de mărimea unui teren de tenis în doar 20 de minute, ceea ce o persoană cu un detector de metale ar fi reușit între 1 și 4 zile.
În 2020, Magawa a primit o medalie din aur pentru „devotamentul său față de îndatoririle pe care avea”.
Șobolanul s-a retras din activitate în iunie anul trecut, după ce a devenit „lent” din cauza bătrâneții.
„Toți cei de la Apopo regretăm pierderea lui Magawa și suntem recunoscători pentru munca incredibilă pe care a făcut-o”, a spus organizația de caritate într-un comunicat.
„Mirosul său uimitor” a permis „comunităților din Cambodgia să trăiască, să lucreze și să se joace fără teama de a-și pierde viața sau membrele”, a mai spus organizația.
Apopo dresează animale pentru a detecta minele antipersonal încă din anii 1990.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.