Bărbatul care trăiește cu două inimi care bat în ritm diferit
Data publicării:
Foto: Shutterstock
Un bărbat din India trăieşte cu două inimi după ce medicii chirurgi au utilizat o tehnică rară de transplant în încercarea de a-i salva viaţa, informează The Independent.
Foto: Shutterstock
Pacientul în vârstă de 56 de ani urma să beneficieze de un transplant standard, însă medicii au realizat rapid că organul donator, prelevat de la un tânăr aflat în moarte cerebrală, avea dimensiuni prea mici.
Prin urmare, specialistul în chirurgie cardiotoracică Alla Gopala Krishna Gokhale a apelat astfel la ''planul B'' şi a conectat inima sănătoasă la cordul iniţial, care nu mai funcţiona corespunzător.
Intervenţia chirurgicală a durat şapte ore şi a fost realizată la Spitalul Apollo din Hyderabad.
Cea de-a doua inimă, care are dimensiunea unui pumn, a fost amplasată între plămânul drept şi organul iniţial. Acesta din urmă a fost descris de medici drept ''o minge de fotbal de mărime mică''.
''Cele două inimi ale pacientului sunt complementare pentru a faciliza circulaţia (sângelui), însă bat în ritm diferit'', a declarat doctor Gokhale pentru cotidianul indian The Hindu, citat de Agerpres.
''Este o ocazie unică pentru un medic. Intervenţia chirurgicală, cunoscută sub numele de transplant cardiac heterotopic sau ''piggyback'', este rară, iar la nivel mondial au fost realizat doar circa 150 de astfel de proceduri'', a adăugat el.
În urma operaţiei, tensiunea arterială a pacientului a revenit la valori apropiate de cele normale, însă el are în prezent două pulsuri şi un model complex de electrocardiogramă.
Tehnica ''piggyback'' a fost realizată pentru prima dată în Africa de Sud în anii '70 de Christiaan Barnard, iar rata de supravieţuire a pacienţilor este, în medie, de zece ani.
În Marea Britanie, s-a evidenţiat cazul unei paciente, pe nume Hannah Clark, care a trăit peste zece ani cu două inimi în urma unui astfel de transplant la vârsta de doi ani. Ulterior, inima donatoare a fost îndepărtată, în 2006, când organul iniţial a redevenit perfect funcţiona.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 135 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.