Sute de turiști britanici au raportat false intoxicații în Baleare pentru a obține despăgubiri
Data publicării:
Foto: Shutterstock
Poliția spaniolă a anunțat vineri că a identificat circa 800 de turiști britanici suspectați că au depus plângeri pentru false intoxicații alimentare în insulele Baleare pentru a obține despăgubiri substanțiale din partea hotelurilor, relatează AFP, preluată de Agerpres.
Foto: Shutterstock
Poliția a mai anunțat într-un comunicat că a descoperit 77 de cabinete de avocatură care "au pus la cale o organizație care vizează depunerea de plângeri mincinoase, ceea ce a provocat un prejudiciu economic important sectorului turistic din Baleare și din Spania".
Insulele Baleare — Ibiza, Mallorca și Menorca — s-au confruntat din ianuarie 2016 cu o explozie de plângeri care vizau hoteluri ce ofereau sejururi "all inclusive" și care reclamau intoxicații alimentare, în creștere cu 700%, mai precizează poliția.
Prejudiciul este estimat la 4,5 milioane de euro, conform poliției, care a menționat că fenomenul afectează și insulele Canare și regiunea Benidorm, de pe coasta mediteraneană, foarte prețuită de britanici.
Potrivit hotelurilor, anumiți avocați specializați vin chiar în interiorul lor oferindu-și serviciile gratuit, în speranța că vor obține un comision dacă clientul obține o despăgubire.
Pe insula Tenerife, din arhipelagul Canare, ar fi circulat chiar o ambulanță pe care scria "clinică de plângeri".
Potrivit specialiștilor în turism din Spania, această creștere a numărului de plângeri este legat de un vid juridic în Marea Britanie, unde legea de protecție a consumatorilor nu le cere clienților lezați să producă un certificat medical.
Acestora le este suficient în anumite cazuri să prezinte o factură de achiziție de medicamente pentru a obține o rambursare, potrivit poliției spaniole.
Problema este de o amploare atât de mare, încât ministrul de externe britanic, Boris Johnson, a ironizat sănătatea digestivă a britanicilor, deveniți "printre cei mai fragili" din acest punct de vedere.
De ani de zile, britanicii sunt în topul străinilor care aleg Spania pentru a-și petrece vacanțele. În 2016 ei au fost în jur de 17,8 milioane, într-o țară de circa 46 de milioane de locuitori.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.