Începe construcţia fabricii Airbus

Data publicării:
FABRICA AIRBUS
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

onsiliul local din Ghimbav a avizat un plan urbanistic zonal, necesar pentru construcţia fabricii. Proiectul a fost făcut de o firmă de arhitectură din Braşov în colaborare cu arhitecţi din Franţa. Acum urmează ca Airbus Helicopters să obţină autorizaţia de construcţie pentru halele de producţie.

Fabrica celor de la Airbus va avea o suprafaţă de aproape 3 ha, iar halele de producţie vor avea 9.600 mp. Vor fi ridicate în imediata apropiere a IAR Ghimbav şi o altă fabrică a unei companii din industria aeronautică.

La Braşov mai funcţionează încă două companii multinaţionale din industria aeronautică. Aşa că investitorii şi-au făcut şi un cluster, primul cluster de aviaţie din România, prin intermediul căruia oraşul este promovat ca fiind unul dintre pilonii domeniului aviaţiei din ţară.

"Vom lucra împreună în domeniul educaţiei, formării profesionale cât şi specializarea post-universitară post-liceală. Astea sunt forme noi de învătămnt de care avem foarte mare nevoie. Că aici avem o nişă foarte specială, tehnicieni de aviaţie de exemplu", spune Werner Braun, preşedinte Club Economic German.

Statul român negociază cu compania Airbus ca o parte a componentelor să fie executate de specialiştii de la IAR Ghimbav, unde de mai bine de 40 de ani se asamblează şi se repară elicoptere Puma. Altfel muncitorii ar putea să plece la noua fabrică.

"Această firmă îi va plăti şi vor părăsi IAR şi vor merge la această firmă. Ştim cât de greu se formează un specialist şi cât de greu se păstrează, iată dacă pe piaţa muncii apare un nou competitior", spune Constantin Duguleană, analist economic.

Noua fabrică ar crea cel puţin 400 de locuri de muncă, atât ingineri specializaţi, cât şi muncitori. Grupul EADS din care face parte şi Airbus Helicopters este al doilea jucător de pe piața aeronautică la nivel mondial. Elicopterele modernizate la Ghimbav au ajuns în Africa de Sud, Orientul Mijlociu, Africa, America de Sud, dar şi în Marea Britanie. Airbus are 55.000 de angajaţi şi 16 locaţii în lume unde produce aviaone şi elicoptere.

Reporter: Ruxandra Morar
Operator: Răzvan Rădache

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Stațiunea europeană unde meniurile sunt scrise și în română. A devenit preferata turiștilor de la noi
Digi FM
Ce salariu are o stewardesă româncă angajată la o companie din Orientul Mijlociu: „Devine atractiv când iei...
Pro FM
E în formă maximă, are 53 de ani în buletin și pare de cel mult 30. Cum arată celebra Thalia în costum de baie
Film Now
Demi Moore a intuit pierderea Oscarului chiar cu câteva clipe înainte de a fi anunțată câștigătoarea: „Am...
Adevarul
Dalma Maradona a dezvăluit ce mirosea în camera în care a murit celebrul său tată: Era inumană!
Newsweek
Se pregătește o tăiere de pensie între 200 lei și 700 lei. E nevoie de sacrificii. Avertisment dur
Digi FM
O româncă a fost bătută și umilită de personalul unui hotel din Turcia: „Eram în şoc. Am început să plâng...
Digi World
Ce se întâmplă cu oasele când îmbătrânim? Noi descoperiri despre reducerea rezistenţei ţesutului osos
Digi Animal World
VIDEO Cinci elefanţi de la ZOO, surprinşi formând un ”cerc de alertă” pentru a proteja un pui în timpul unui...
Film Now
Ce face și cum arată acum Robert Powell, actorul din Iisus din Nazaret. Viața i s-a schimbat complet
UTV
Sofía Vergara, apariție incendiară în bikini la piscină. Actrița în vârstă de 52 de ani e pregătită pentru...