O maşină, lucrare de licenţă

Data publicării:
MASINA STUDENTI
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Cei trei studenţi şi-au impresionat profesorii cu o maşină puternică. Au lucrat la ea aproape doi ani iar rezultatul este pe măsură.

"Îmi aparţine ideea acestui proiect. Totul a pornit acum doi ani când am fost în America şi de acolo am cumpărat instalaţia electrică pentru acest motor şi atunci am hotărât cu tatăl meu să construim o maşină de curse. Am cumpărat instalaţia electrică, am venit acasă mi-am căutat colegii şi le-am spus ce idee am şi ei s-au băgat un, doi", spune Robert Barabas, student.

Fiecare student a lucrat la un subansamblu al maşinii: sistemul de frânare, cutia de viteze sau suspensii. Au schimbat punţile, au construit cuşca de protecţie şi au modificat forma. În ultimele săptămâni, cei trei tineri au avut parte de multe nopţi nedormite.

"Fără să ne dăm mari nu au mai fost astfel de proiecte, nu numai în alte generaţii, dar pe total în domeniul automobilistic din România. Au mai fost tentative, dar mulţi oprează pentru o maşină de curse cumpărată, fără să adapteze ei nimic, fără să cumpere, fără să o customizeze", a spus Sebastian Aftanasă, student.

"Partea cea mai dificilă mi s-a părut să zicem aşa încadarea motorului în acest habitaclu micuţ pentru că avem totuşi un motor destul de mare ca şi dimensiuni de gabarit", a spus  Ion Gavriloaie, student. 

Profesorii au doar cuvinte de laudă pentru creaţia celor trei.

"Au reuşit să îmbine partea teoretică, să facă reproiectare şi să transforme un autovehicul, cu tracţiune pe puntea din faţă, într-unul cu tracţiune pe puntea din spate dotându-l cu un motor foarte puternic", spune Ion Preda, profesor în departamentul Vehicule şi Transporturi.

Maşina fabricată în România are motor american şi caroserie nemţească. Capacitatea cilindrică a motorului este de 6,1 litri şi atinge 100 de km pe oră în 4,1 secunde. Cursa oficială a acestei maşini va avea loc de pe data de 3 octombrie la Campionatul Naţional de Viteză în Coastă.

Cei trei studenţi au fost susţinuţi de participanţii la raliurile VTM din ţară, iar majoritatea pieselor pentru maşină au fost primite ca donaţie sau sponsorizări.

Reporter: Ruxandra Morar
Operator: Dan Dascălu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Surpriza din declarația de avere a lui Victor Ponta! În ce și-a investit banii candidatul
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Pro FM
Oana Radu susține că a slăbit 13 kilograme în 20 de zile. Imaginile au stârnit vâlvă printre fani: „Chiar...
Film Now
Christina Applegate a fost spitalizată de peste 30 de ori în timpul luptei cu scleroza multiplă: „Am avut...
Adevarul
O caracatiță folosește un rechin pe post de „taxi”. Imaginile i-au uimit pe oamenii de știință: „Nu știi...
Newsweek
Șeful Casei de Pensii, anunț despre creșterea pensiilor din toamnă. „Majorările să fie sustenabile”
Digi FM
Mitică Dragomir, dezvăluiri despre divorțul lui Dan Șucu: „Nu e normal să îi dai soției tale jumătate din...
Digi World
Salvia și rozmarinul, mai mult decât arome în preparate culinare. Ar putea fi cheia tratării unei boli grave
Digi Animal World
Autoritățile au crezut că au găsit un vultur rănit, dar când l-au analizat, au izbucnit în râs. Ce avea, de...
Film Now
Johnny Depp, dezvăluiri neașteptate despre începutul carierei sale: „Am fost complet îngrozit de celebritate!”
UTV
Mădălina Ghenea a defilat în lenjerie intimă pe străzile din New York. Actrița a întors toate privirile