FOTO GALERIE. 800 de persoane au participat la cel mai mare curs de prim ajutor din vestul României
Data actualizării: Data publicării:
800 de oameni au învățat cum să acorde primul ajutor esenţial în primele minute de la instalarea unui stop cardiorespirator. Au aflat manevrele de la medicii şi asistenţii Ambulanţei Bihor. Aceştia au organizat cel mai mare exercițiu din vestul României, dedicat civililor.
Indiferent de vârstă, sute de orădeni au participat la cursul practic de două ore unde au învățat în mod gratuit abc-ul salvării unei persoane aflate în stare critică.
"Podul palmei pe mijlocul toracelui, întrepătrundem degetele de la cealaltă mână și apăsăm", explică medicul.
"La acest curs învață în primul rând să-și dea seama că pacientul este în stop cardiorespirator, iar dacă este în stop cardiorespirator începem manevrele de resuscitare prin compresii toracice și ventilație", spune Liciniu Venter, purtătorul de cuvânt al Ambulanței Bihor.
Este vorba de o acțiune gândită de angajații Ambulanței Bihor, care vor ca un număr cât mai mare de persoane să conștientizeze faptul că aceste manevre sunt utile pentru salvarea celor aflați în stop cardio respirator.
"La acest curs de prim ajutor făcut pentru populația municipiului Oradea și pentru cei din Bihor (...) au venit 62 de echipaje cu medici, asistenți, ambulanțieri, unii chiar din timpul lor liber, cât și voluntari", susţine Gheorghe Pintea, managerul Ambulanței Bihor.
Unii din cei veniți să asiste la lecțiile predate pe viu de medici și asistenți spun că au fost în situația în care ar fi putut interveni pentru salvarea unor persoane, dar neavând aceste noțiuni, nu au putut-o face.
"Manevra nu este grea, dar trebuie repetată cel puțin odată sau de două ori pentru a-ți forma, cât de cât, o deprindere.
"Toată lumea ar trebui să știe cum să reacționeze când, de exemplu, Doamne ferește, ne cade cineva pe jos în fața noastră -nu ar trebui să stăm să ne uităm."
Pentru a putea explica în ce constă procedurile de masaj cardiac și de respirație artificială au fost utilizate un număr de 60 de manechine medicale ce reacționează la atingere.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.