Intervenţie în apa îngheţată. Scafandrii au căutat o persoană care a căzut în Crişul Repede
Data actualizării: Data publicării:
Crişul Repede a făcut prima victimă în 2017. Doi tineri au văzut cum o persoană a căzut în apele îngheţate ale râului şi după câteva secunde a dispărut la fundul apei. Mai bine de o oră au încercat pompierii militari să recupereze trupul. Căutările s-au oprit pentru că vremea nu permite efectuarea scufundărilor.
Apelul a fost înregistrat prin sistemul de urgenţă 112 în jurul orei 13. Doi tineri au anunţat că o persoană a căzut în apele Crişului Repede în zona Podului Intelectualilor. Potrivit martorilor, după câteva secunde, victima a intrat sub stratul de gheaţă şi nu a mai ieşit la suprafaţă. Aceştia nu au putut să ofere şi alte semnalmente cu privire la vârsta, îmbrăcămintea sau sexul persoanei înecate.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
La faţa locului au ajuns în scurt timp mai multe echipaje de pompieri, dar şi o autospecială SMURD. După ce au verificat zona, salvatorii au chemat scafandrii.
Pentru început, unul dintre scafandri a intrat în apa îngheţată pentru a vedea condiţiile de intervenţie. Cum stratul era foarte gros a fost nevoie de o targă care să îl ducă până în mijlocul râului.
La scurt timp, pe apă a fost lansată şi o barcă pneumatică dotată cu instrumente care să spargă gheaţă şi să verifice adâncimea. Salvatorii au îndepărtat mai multe sloiuri, dar nu au reuşit să descopere nimic.
Vazând ca nu pot înainta în niciun fel, scafandrii au întrerupt căutarile.
"Nu am putut să facem scufundări din cauza faptului că este gheaţa foarte mare şi noi nu avem voie să ne scufundăm sub gheaţă, e şi un curent foarte puternic. Stratul de gheaţă e cam de 20-30 de centimetri. Vizibilitate nu prea există, apa e murdară ca de obicei", a explicat plutonierul-major Cristian Sabău, scafandru în cadrul ISU Crişana.
"Pompierii militari au intervenit cu barca, cu căngile din dotare şi chiar cu targa şi acolo unde acest lucru nu era posibil", susţine căpitanul Camelia Roşca, purtătorul de cuvânt al ISU Crişana.
Căutarile vor fi reluate în următoarele zile în funcţie de temperatura de afară.
Reporter: Claudiu Mihuţ Operator: Robert Rezmuves | Foto: ISU Crişana
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.