Miri lăsaţi fără cortul plătit. Doi tineri acuză de înşelăciune o firmă care nu le-a trimis cortul de nuntă

Data publicării:
cort de nunta

foto: arhivă

Puţini dintre nuntaşii care s-au distrat la petrecerea lui Lucian şi Andrada Popoviciu au ştiut prin cei au trecut mirii cu doar câteva zile înaintea nunţii. Cortul în care trebuia să aibă loc muzica şi dansul nu a mai fost trimis de firma cu care s-au înţeles şi doar eforturile familiilor au făcut ca nunta să se desfăşoare fără probleme, în alt loc.

"Am leşinat! Asta a fost prima reacţie pe care am avut-o", îşi aminteşte Andrada Popoviciu.

Totul a început anul trecut, când tatăl miresei a cedat insistenţelor fiicei sale şi a hotărât să închirieze un cort pentru nunta acesteia. A contactat firma Avantpremier Public Management din Bucureşti şi a semnat un contract în valoare de aproape 40 mii de lei.

"La data semnării am achitat 20 de mii de lei, chiar acasă la mine, după care mai trebuia să plătesc în două tranşe. Una de patru mii de lei până în luna aprilie, restul plăţii la terminarea contractului", povesteşte Sorin Sabău, tatăl miresei.

Potrivit contractului, firma se angaja să monteze un cort cu o suprafaţă de o mie de metri pătraţi, cu toate cele necesare pentru 613 invitaţi. Mirii spun că înainte de nuntă cu o lună reprezentantul firmei le-a cerut alţi bani.

"Vreo 7 mii de lei ca să-l ajutăm noi, că are nevoie de bani. Şi o să ne aducă alte avantaje pentru cort."

Însă, cu 4 zile înaintea nunţi, mirii au primit vestea că firma nu le mai trimite cortul.

"Marţi seara trebuia să ajungă cu cortul. Miercuri mă sună: "Lăsaţi-mă un sfert de oră că am ceva probleme, sunt cu avocatul lângă mine." După jumătate de oră îmi trimite un mesaj pe telefon: "Ne pare rău, nu ne mai putem onora contractul"", spune tatăl miresei. 

Familiile tinerilor s-au mobilizat imediat şi au reuşit în mai puţin de trei zile să organizeze petrecerea într-un alt loc. Tatăl fetei vrea să depună plângere penală pentru înşelăciune şi a anunţat Protecţia Consumatorului.

Giani Bura, comisar-şef CJPC Bihor: "Se poate sancţiona pentru că nu şi-a îndeplinit condiţiile contractuale această firmă şi ca măsură - restituirea contravalorii serviciului care nu l-a prestat. "

Digi24 Oradea a încercat să ia legătura cu reprezentantul firmei Avantpremier Public Management, dar nimeni nu a răspuns la telefon. Cei doi tineri bihoreni nu sunt singurii care acuză societatea bucureşteană de înşelăciune. În aceeaşi situaţie s-au aflat firme din Braşov şi Mehedinţi, dar şi un primar din Neamţ.

"Am avut un contract pentru organizarea unui eveniment, nunta fiicei mele. Am plătit un avans de şapte mii de euro celui mai mare escorc pe care l-am întâlnit în viaţa mea. M-a anunţat cu patru zile înainte că nu mai poate organiza evenimentul", a declarat Geo Ovidiu Niţă, primarul comunei Borca, judeţul Neamţ.

Într-un alt caz, firma din Capitală a fost obligată printr-o hotărâre a Judecătoriei Sectorului 4 să restituie avansul luat de la o societate comercială.

Reporter: Gabriel Bonaciu
Operator: Gabor Szilagyi

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri