O salată de 1.000 de kilograme a fost preparată în Cetatea din Oradea
Data actualizării: Data publicării:
O salată de 1000 de kilograme - de asta au avut parte orădenii care au vizitat sâmbătă cetatea din oraș. Trei bucătari au lucrat la producerea uriaşului preparat pentru care s-au folosit sute de kilograme de roșii, castraveți, salată verde sau ardei gras. Toate au fost proaspăt culese din gospodăriile producătorilor bihoreni. Pentru a-i da și mai mult gust, bucătarii au adăugat piept de pui și telemea.
Sunt tot mai puțini românii care consumă legume și fructe de sezon abia culese din gospodăriile sau solariile producătorilor locali. Este ideea de la care au pornit organizatorii festivalului "Primăvara din grădină", care are loc în acest sfârșit de săptămână în Cetatea din Oradea. Peste 30 de producători și-au expus pe tarabe produsele bio culese de curând şi sub prețul pieței.
Pentru a-i atrage pe clienți, organizatorii au chemat mai mulți bucătari din țară și i-au provocat să prepare o salată uriașă de o tonă. Pentru realizarea ei, s-au folosit 300 de kilograme de salată verde, roșii, castraveți, ardei gras, morcovi și țelină. Nu au fost singurele ingrediente folosite.
"Piept de pui pe care l-am pregătit la cuptor cu ierburi și le-am pus în salată, telemea de oaie pe care am tăiat-o cubulețe; apoi toată salata am dres-o cu iaurt de capră, cu miere, muștar, oțet de mere", a explicat Ştefan Bercea, preșesintele Asociației Națioanale a Bucătarilor din Turism din România.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Când a fost gata, mega-salata a fost împărțită în mii de porții. Toate au fost distribuite gratuit celor care au trecut sâmbătă după-amiaza prin fortăreaţa orădeană.
"Delicioasă, e bună", recunoaşte un degustător.
"E bună, e foarte sănătoasă", spune altul.
Dorin Popa, organizatorul evenimentului, a explicat motivul care a stat la baza evenimentului "Primăvara în grădină": "Oamenii să învețe ce înseamnă gustul produselor din Bihor și să învețe că noi, în comparație cu supermarketurile unde există toate cele patru anotimpuri, aici avem un singur sezon, sunt produse sezoniere. Am făcut-o ca să schimbăm o atitudine - sigur că și pentru spectacol, dar să le arătăm bihorenilor ce are Bihorul."
Festivalul "Primăvara din grădină" va continua și duminică în Cetatea din Oradea, când vizitatorii vor putea participa la work-shop-uri despre importanța consumului de fructe și legume proaspete. În plus, cei mici vor învăța să gătească de la un bucătar profesionist.
Reporter: Claudiu Mihuț Operator: Florin Lucuța Editor web: Adrian Laboş
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 136 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.