Screening pentru depistarea cancerului colorectal

Te-ar putea interesa și:
Medicii spun că screeningul este foarte important în descoperirea timpurie a cancerului colorectal. Dacă pacientul efectuează investigaţii clinice încă de la primele simptome, printr-o operaţie răspândirea cancerului poate fi încetinită sau chiar oprită.
"Cancerul colorectal nu doare, dar poate ucide. De aceea este important de știut că printr-un control medical efectuat la timp și prin diverse metode de screening pot fi depistate leziunile incipiente și se poate preveni apariția cancerului", atrage atenţia dr. Ovidiu Frăţilă, şef de secţie la Spitalul Judeţean Oradea.
"Apare la vârste din ce în ce mai mici. Am întâlnit în ultima perioadă cancer la 40, la 30 și chiar și la 20 și ceva de ani și este un lucru îngrijorător", spune dr. Ciprian Brisc.
Medicii recomandă ca la observarea oricărui simptom: sânge în scaun, modificări ale tranzitului intestinal sau pierderea de greutate să se efectueze de urgență screeningul colorectal.
"Sunt niște dureri aproape insuportabile, cu spasme, cu scaune dese, am avut și 20-30 de scaune pe zi, încercări de fapt."
"Am făcut colonoscopie și mă bucur, pentru că numai în felul acesta pot să îmi descopăr diagnosticul."
"Cancerul colorectal reprezintă a doua cauză sau localizare de îmbolnăvire prin cancer la populația județului Bihor. Numărul de cazuri noi anuale înregistrează o tendință de creștere", confirmă dr. Dorel Tîrț, purtătorul de cuvânt al DSP Bihor.
În Bihor, cancerul colorectal este pe locul doi după cancerul la plămâni.
Reporter: Mariana Gurgu
Operator: Cristian Rusu
Editor web: Adrian Laboş
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.