Toate posturile de directori de școli din ţară au fost scoase la concurs

Data publicării:
directori scoli examen

Anunţul că vor fi testaţi de Ministerul Educaţiei naşte nelinişte printre directorii de şcoli din Bihor. Aceştia acuză graba cu care se organizează concursul, dar şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a lua calificativul minim. Pe de altă parte, ministerul susţine că acest examen nu s-a mai ţinut de 8 ani şi că posturile vor fi ocupate astfel de cei care le merită.

Metodologia de examen a fost aprobată în 31 august, prin ordin de ministru, iar examenele sunt programate între 12 octombrie şi 17 noiembrie. Graba cu care s-a procedat îi nemulţumeşte însă pe directorii aflaţi în funcţie.

"Un examen național nu se anunță cu 30 de zile înainte. Sunt în faza în care adun bibliografie, pentru că unele sunt cărți pe care nu le-am găsit, nu ne-au fost recomandate; încercăm să le obținem online", spune Dan Matei, directorul Liceului cu Program Sportiv Bihorul din Oradea.

Candidaţii trebuie să obţină cel puţin şapte puncte pentru a promova concursul, iar pentru asta ar fi bine să aibă studii doctorale sau să fi făcut parte din comisii de management și să fi participat la stagii de perfecționare în afară țării. CV-ul poate fi decisiv în această competiţie.

"Mai mult de 80% dintre candidații care se vor prezenta nu vor reuși să obțină punctajul minim. Îmi exprim ferm convingerea că există enorm de multe CV-uri contrafăcute, cu hârtii acoperite", consideră Virgil Blage, directorul Colegiului Economic Partenie Cosma din Oradea.

Pe lângă CV şi prestaţia din concurs, candidaţii trebuie să vorbească cel puţin o limbă de circulație internațională și să aibă cunoştinţe avansate de folosire a calculatorului.

"Nu cred că mai există un profesor fără certificat ECDL, dar mulți nu știu să redacteze un text în word", spune Virgil Blage.

Şeful Inspectoratului Şcolar Bihor, Alin Novac Iuhas, explică și ce se va întâmpla în cazul în care într-un centru de învățământ nu va exista niciun candidat promovat.

"După o consultare a consiliului profesorilor din unitatea de învățământ și cu avizul consilului de administrație al inspectoratului, vom detașa o persoană care va îndeplini funcția de director sau director adjunct până la finalizarea anului școlar sau până la un nou concurs."

În Bihor sunt disponibile 180 de posturi de directori și 102 posturi de directori adjuncți. Rezultatele vor fi afișate până în luna decembrie, când vor avea loc și schimbările în conducerea școlilor.

Reporter: Claudiu Mihuț
Operator: Robert Rezmuves

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri