Universitatea din Oradea. Strategie pentru atragerea studenţilor

Cursuri disponibile online, spaţii de studiu neconvenţionale şi internshipuri plătite. Aceasta este strategia prin care Universitatea din Oradea vrea să atragă studenţii şi să îi ţină în campus şi după terminarea orelor de curs. 800 de mii de euro vor fi investite în proiecte menite să reducă abandonul universitar.
Studenţii din Oradea vor avea toate cursurile şi materialele didactice online pentru fiecare specializare, după ce Universitatea a câştigat un proiect în valoare de 250 de mii de euro pe o perioadă de trei ani. În cadrul aceluiaşi proiect, va fi amenajat un spaţiu neconvenţional de studiu, pentru a-i face pe studenţi să petreacă mai mult timp în campus.
„Încercăm să creăm acolo, pe lângă zona de consiliere, şi o zonă mai neconvenţională unde să nu vedem bănci. Doresc să vedem fotolii, mese şi un lounge ca într-un aeroport, studentul să vină la un laptop”, spune Constantin Bungău, rectorul Universităţii din Oradea.
În premieră, în acest an, 15 studenţi vor fi implicaţi într-un internship prin care vor traduce în engleză site-urile facultăţilor şi vor facilita comunicarea cu Universitatea.
„Primele structuri care vor beneficia vor fi Biroul de Comunicare, departamentul IT, biblioteca şi centrul de consiliere. Ca manieră de recunoaştere a implicării studenţilor şi de susţinere a lor este o sumă de 400 de lei lunar, pe un semestru, inclusiv vacanţele”, susţine Ligia Burtă, prorectorul Universităţii din Oradea.
„Putem fi mai buni pe zona de promovabilitate, de aceea avem deocamdată patru proiecte majore cu finanţare, în total, pot să zic de aproape 800 de mii, pentru a reduce rata de abandon”, a precizat rectorul Bungău.
Un alt proiect pe care universitarii îl au în plan are o valoare de şase milioane de euro, prin care vor fi concentrate diferite spaţii ale universităţii, vor fi construite zone recreaţionale şi peste o mie de locuri de cazare la cămin.
Reporter: Bianca Firezar
Operator: Constantin Gheorghiţă
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.