Pericolul "merge" cu anvelope ieftine. Filmare cu camera ascunsă

Data publicării:
camera ascunsa A

Pe unul dintre cele mai cunoscute site-uri de anunţuri găsim o serie de oferte tentante. Discuție la telefon: - Preţul este de 10 lei, nu? Din ce am văzut pe site? ”Ăla este preţul en-gros, doamnă”. - Şi pentru o bucată? ”Pentru o bucată, 20”.

Vânzătorul ne asigură că ieftin nu înseamnă neapărat şi prost. Cam cât pot să merg, întrebăm, cam câţi kilometri, aveţi idee? ”Liniştită, o iarnă merge, poate şi la iarnă”.



Discuţia telefonică ne convinge să cumpărăm anvelopa, aşa că ajungem faţă în faţă cu soţia bărbatului care ne-a făcut oferta imbatabilă. ”Are fulgul, e de iarnă, vedeţi?”, ne explică ea, filmată cu camera ascunsă. ”Păi la en-gross vrea să le vândă (n.r. soţul), cu 10 lei”. - Cu 10 lei bucata, cele de iarnă? ”Cele de iarnă”.

Cerem totuşi o ofertă şi de la un alt vânzător. ”V-o dau cu 30 de lei, în braţe, şi o montaţi acasă sau unde vreţi”. - Și este de iarnă, nu? ”Da”.

Cumpărăm o anvelopă cu 20 de lei şi o alta cu 30 de lei şi mergem să le testăm la un specialist: ”Nu puteti să îl folosiţi, este total nesigur să montaţi această anvelopă pe masină, este ciupită aici în lateral, deci este pericol, foarte mare pericol”.

 

Treptat, ne convingem că banii, deşi puţini, au fost plătiţi degeaba: ”Ăsta are opt ani vechime, deci din start nu mai este conform pentru a fi montat pe vreun autovehicul, amestecul de cauciuc se schimbă deja după trei ani de zile, după cinci ani nu mai vorbim, la opt ani nu mai are nimic din proprietăţile anvelopelor de iarnă”.

Specialiştii spun că putem folosi aceleaşi anvelope, cumpărate noi!, cel mult doi ani. ”Nu cred că anvelope la mâna a doua şi care pot fi achiziționate la astfel de prețuri sunt sigure pentru traficul rutier, mai ales în condiții de iarnă, că vorbim aici de anvelope de iarnă”, afirmă Traian Pop, reprezentantul unei firme de vânzare online a anvelopelor.

 

”Dacă nu avem echipat autovehicului cu anvelope de iarnă, riscul de producere a accidentelor este mult mai mare, distanța de frânare este mult mai mare și siguranța pe partea carosabilă a autovehicului este mult mai mică”, ne-a precizat comisarul şef Gheorghe Moldovan, de la Inspectoratul Judeţean de Poliţie Timiş. Potrivit statisticilor, România este pe locul doi în Europa la numărul de accidente mortale de circulație.

reporter: Adina Iriza
operator: Viorel Jiva
editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri