Podurile Timişoarei: cele vechi, ignorate, este planificată însă construcția altora noi

Data publicării:
pod A 1



În Timișoara, din 18 poduri, pasarele și pasaje, numai patru mai sunt în garanție, iar cinci dintre ele au fost expertizate. Restul, sunt în grija... timpului. În 2013, de exemplu, un singur pod a fost consolidat, dar reabilitarea acestuia a intrat "la pachet" cu lucrările la subpasajul Michelangelo.

 

„Există o problemă. Orice lucrare făcută trebuie întreținută. Dacă nu o mai întreținem după ce s-a pus în opera un anumit material, sigur că ajungem la efecte de genul acesta, care în timp conduc la degradarea progresivă a structurii", spune Adrian Bota, conferențiar la Facultatea de Construcții Timișoara.

Problema cea mai gravă o intâlnim la podurile peste care circulă tramvaie. Acestea sunt suprasolicitate din cauza vibrațiilor. La unul din poduri, după cum se poate vedea, bucăți întregi de balustradă lipsesc, iar stâlpii de susținere ai acesteia sunt crăpați în foarte multe locuri.

 

Şi deşi Timişoara are mult poduri ieşite din garanţie sau cu structura de rezistenţă neexpertizată, autorităţile vor să construiască încă două. „Vom construi noi poduri. Unul trebuie construit în zona Bobâlna și un altul în zona Solventul. Cel puțin acestea doua trebuie construite pentru că orașul s-a dezvoltat mult și e foarte greu să fluidizezi traficul fără câteva intervenții majore", susține Nicolae Robu, primarul Timișoarei.

 

Iar Sorin Ciurariu, arhitectul șef al Timișoarei, ne precizează: „E de preferat să conectăm extremitățile care s-au dezvoltat foarte mult. Asta înseamnă că podul de la Solventul și cea de la Bobâlna va permite conectarea cartierelor de vest, respectiv de est".

Timișorenii consideră atât condolidarea podurilor o prioritate, cât și realizarea unui inel de circulație complet în zona periferică a orașului: „Să le consolideze. Aia e treaba lor să le facă, să ne asigure siguranță, nu?", „Să le repare. Și-așa orașul e sugrumat cu Michelangelo, nu?"

Banii pentru construcția noilor poduri din Timișoara vor fi cuprinși în bugetul pe anul viitor. Dacă fondurile proprii vor fi insuficiente, autoritățile doresc să obțină si sprijinul Uniunii Europene.

reporter: Miodrag Hojda
operator: Viorel Jiva
editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Moneda românească din 2025 care a devenit piesă de colecție. De ce e atât de căutată și ce detalii i-au...
Digi FM
Noi detalii despre accidentul în care a murit Diogo Jota. Motivul pentru care starul de la Liverpool alesese...
Pro FM
Alina Sorescu rupe tăcerea după ce Alexandru Ciucu a dat de înțeles că părinții ei au o vină pentru divorț...
Film Now
Sarah Jessica Parker, despre comentariile care au afectat-o teribil la începutul filmărilor pentru „SATC”: Am...
Adevarul
Măcelul pornit de la propagandă, două înmormântări și o crâșmă închisă. Cronica sfâșietoare a uciderii...
Newsweek
Calculul vechimii la pensie, schimbat. Care pensionari au mai puține zile muncite? Câți bani pierd?
Digi FM
Cum a ajuns un tânăr român să trăiască în cel mai izolat oraș din Alaska: „Singura cale de intrare și ieșire...
Digi World
Adevăratul „Cod al lui da Vinci”, descifrat după 500 de ani. Un dentist a dezvăluit secretul ascuns în „Omul...
Digi Animal World
Reacția unui câine când vede un dinozaur de jucărie. Imaginile sunt virale: „De mult nu am mai râs așa”
Film Now
Russell Crowe, tot mai transformat. Actorul, apariție rară alături de iubita sa, în Malta. Cei doi ar avea...
UTV
Lino Golden și Delia au divorțat la un an de la căsătorie