RATT: muzeu de 3,5 milioane de lei, investiții zero. Niciun leu nu merge spre reabilitarea șinelor

Data publicării:
ratt prima

Orașul Timișoara este străbătut de zece linii de tramvai care însumează peste 134 de kilometri. Doar jumătate din șine au fost modernizate la începutul anilor 2000. Restul așteaptă, sub rugină, investiţii de 20 sau chiar 30 de ani.

Liniile pe care circulă tramvaiele 4 şi 6 sunt unele dintre cele mai aglomerate din oraş, dar şi printre cele mai vechi. Pe lângă faptul că sunt ruginite, şinele au început să crape. Tot ce au făcut angajaţii companiei de transport a fost să peticească spărturile.

Îngrijorător este și faptul că 50% din transportul în comun din oraş este asigurat de tramvaie, iar din cauza infrastructurii proaste și a tramvaielor învechite viteza de deplasare nu depăsește 14 km/h.

Valurile Dunării. Dacă nu te ţii bine de bară în tramvai, tot pe jos”, ”50% ce a fost făcut sunt bune. Ce nu… salut! Aşa rămâne. Uitaţi-vă de la Balta Verde până aici, că circulaţi şi dumneavoastră, îi jale. Porţiuni: de la gara mica la Spitalul Victor Babeş, îi jale”.

Așadar, perspectiva construirii unui Muzeu al Transportului, care ar înghiți tot bugetul de investiții al Regiei Autonome, deși infrastructura este la pământ, îi îngrozește pe cei care zilnic sunt nevoiți să urce în aceste pericole pe roți: ”Nu e normal. Siguranţa noastră unde e?”, ”Investițiile ar fi trebuit făcute în tramvaie noi, nu sunt de acord cu muzeul”.

Și cei care conduc zilnic aceste tramvaie sunt sceptici în ceea ce privește strategia de investiții. ”Îi bine să facă şi muzeul ăla, dar nu-s bune şi liniile. Să se mai repare pe unde este. Ce să facem?! Tramvaiele sunt bătrâne, sunt vechi, liniile sunt bătrâne. Tre' să facem în aşa fel să fie bine şi la unul şi la altul”, susține o vătmăniţă.

Însă cei din conducerea RATT par a nu vedea problemele din propriul garaj și din oraș, ba mai mult consideră necesară investiția actuală.

”Este o investiție la care noi ținem foarte mult, ținând cont și de faptul că Timișoara dorește să devină o capitală culturală. Cred că, în felul acesta ne-am aduce și noi un aport important”, ne-a declarat Cosmin Bradu, purtătorul de cuvânt al RATT.

Viitorul Muzeu al Transportului va găzdui tramvaiele de epocă ale Timisoarei, cum este cel tras de cai, tramvaiul restaurant, vagonul platforma din 1900 sau tramvaiul Gemenele, construit in 1927. Intrarea va fi contra cost, dar până acum conducerea regiei de transport nu a stabilit preţul unui bilet.

Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Adrian Ionescu
Editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Final de drum pentru Ion Iliescu! Anunţul a venit când nimeni nu se aştepta, situaţie critică pentru fostul...
Digi FM
Tragedia tinereții lui Val Kilmer: și-a pierdut fratele mai mic, care s-a înecat în piscină: "Nu am revenit...
Pro FM
Starea de sănătate a lui Julio Iglesias, tot mai fragilă: „De la brâu în jos, are 500 de ani”. Afecțiunea...
Film Now
John Cena a avut cancer de piele de două ori. "Îndrăgostit de soare", nu și-a protejat pielea în tinerețe...
Adevarul
Distracție în paradisul din Maldive cu doar 30 de euro. Un vlogger ne arată ce nu vor agențiile de turism să...
Newsweek
Șmecheria prin care România păstrează pensiile speciale de 20.000 lei, deși UE a cerut să le tăiem
Digi FM
O elevă de 15 ani a leșinat în timpul orei de biologie, la un liceu din Botoșani. Ce au descoperit medicii
Digi World
De ce este laptele alb? Răspunsul surprinzător pe care nu îl știai și explicația științifică pe înțelesul...
Digi Animal World
Un produs popular pentru câini ar putea declanșa „sindromul vârcolacului”. Ce simptome prezintă patrupedele...
Film Now
Rosamund Pike, „terifiată” când a filmat scena intimă cu Pierce Brosnan în „Die Another Day”. Avea 22 de ani
UTV
Delia, atacată de câini în parc. Artista s-a urcat într-un copac: „M-am zgâriat, m-am făcut praf...”