Service-uri auto la un pas de grevă din cauza firmelor de asigurări

Data publicării:
service 1 1



Proprietarii service-uri auto în Timișoara spun că firmele de asigurări i-au adus aproape de colaps financiar. Susţin că s-au săturat să fie la mâna celor care vând poliţe auto şi să cearşească banii ce li se cuvin.

În medie, costurile de reparație a 8 din 10 mașini care ajung în service-urile din Timișoara sunt suportate de către firmele de asigurări. Problema e că plata se face chiar și după 90 de zile.

Claudiu Giurgi, patron service auto, afirmă: ”Refuză, pur și simplu, să plătească facturile, ajungem să facem cesiuni de creanțe, să facem notificări către firma de asigurări și ajungem în procese care durează până la un an de zile, că vin cu tot felul de tertipuri ca să nu plătească”.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Pe de altă parte, reprezentanții firmelor de asigurări spun că plata durează mult din cauza tentativelor de fraudă.

”Nu are asigurarea, de exemplu RCA-ul făcut, datorită legislatiei care există la ora actuală care zice că începând cu ora 0 intră în vigoare polița, nu declară în ziua respectiva dauna, ci a doua zi”, explică Gheorghe Malița, director firmă asigurări, care ne oferă un exemplu de fraudă: ”Încercau să își facă Casco după ce aveau o daună, fotografiind mașini cu numere schimbate”

Încă de anul trecut, patronii atelierelor auto au atras în repetate rânduri atenţia asupra politicii practicate de firmele de asigurări.

"Multe firme de asigurări ne forţează să folosim piese auto de calitate proastă, neagreate de către producătorii auto, singurul motiv fiind că au preţul cel mai scăzut. Nu le pasă că se poate pune astfel în pericol viaţa şoferilor, pasagerilor sau a altor participanţi în trafic. Totul se face pentru creşterea profitului, obţinut, în plus şi pe baza refuzurilor nejustificate de plată a despăgubirilor datorate conform poliţelor de asigurare" (sursa: Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente)

Chiar dacă vor avea de pierdut pe termen scurt, patronii se pregătesc să boicoteze mai multe firme de asigurare, astfel încât nicio mașină cu poliţă la respectiva companie nu va mai fi reparată. Acţiunea lor va avea loc, cel mai probabil, în luna septembrie.

reporter: Gerhald Ernst
operator: Alin Lungu
editor web: Călin Țenche

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Macron, gest urât faţă de Kate Middleton! Prinţesa nici nu a ştiut cum să reacţioneze, fotografii au surprins...
Digi FM
Cum vrea Irina Columbeanu să facă bani pentru a-și ajuta tatăl: "Simt că e responsabilitatea mea să am grijă...
Pro FM
Matteo, fiul lui Andrea Bocelli, despre momentul în care tatăl său i-a aranjat o întâlnire cu Angelina Jolie...
Film Now
„Mâinile îți trădează vârsta!”. Fanii o acuză pe Nicole Kidman că și-a „înghețat fața”, după recenta apariție...
Adevarul
Un bucureștean a reclamat o parcare ilegală, dar s-a trezit tot el amendat: „Prima și ultima mea sesizare la...
Newsweek
Cum primești pensie dacă ai lucrat și în afara țării? Ce faci dacă nu găsești bilete de tratament?
Digi FM
De ce plătesc CASS mamele și pensionarii cu venituri de peste 3000 de lei. Bolojan: „Nu mai putem fi o ţară...
Digi World
Descoperire revoluționară în Marea Piramidă din Egipt. Inscripții vechi de 4.500 de ani schimbă tot ce se...
Digi Animal World
Cinci papagali, recent donați la o grădină zoologică din Anglia, au înjurat vizitatorii. Angajații, nevoiți...
Film Now
Actrița care i-a depășit pe Samuel L. Jackson și Robert Downey Jr. și a devenit cel mai profitabil star de la...
UTV
Iustin Petrescu pierde primul proces din scandalul cu Marilu Dobrescu