Straja | Concursul micilor schiori

Vlad are doar 4 ani și jumătate. Vârsta nu îl împiedică să își petreacă iernile la schi, alături de părinții săi. Iar când vine vorba de un concurs destinat special copiilor, Vlad este prezent la start. De emoție, nici nu mai știe exact de câți ani stă pe schiuri.
„Păi de când eram mic. Ce înseamnă asta? De la câți ani? de la 3 ani. de la 2. Și acum câți ani ai? 4 și jumătate. Mulți înainte. Cine te-a învățat să schiezi? Tata”, povestește Vlad.
Micul schior nu este singurul copil pasionat de sporturile de iarnă. Alți aproape 40 s-au întrecut la proba de slalom a Cupei Bambi de la Straja. O porțiune de 200 de metri de pe pârtia Sf Gheorghe a fost special amenajată pentru această competiţie.
„Pe mine mă cheamă Tina și am 4 ani și a fost bine la concurs. Îți place zăpada? Da.”
„Mă cheamă Alexia și schiez de la 3 ani. cine te-a învățat să schiezi? Tati! E primul tău concurs, sau ai mai fost și altele? Am mai fost și la altele. Și ce premii ai luat? Locul 1!”
Monitorii de schi spun că cea mai bună vârstă la care copiii pot învăța să schieze este de 3-4 ani. Şi, pentru că de multe ori micuții se plictisesc repede, ei trebuie tentați cu jocuri ca să rămână pe pârtie.
„Noi reușim să punem și copiii de 1 an și 8 luni, 1 an și 10 luni, avem un ham de care îi prindem și îi plimbăm pe pârtie, le mai cântăm un elefant se legăna, le mai spunem o poezie, desenăm o casă pe zăpadă și ei sunt receptivi”, explică Marius Fodoran, organizator „Cupa Bambi”.
În prezent, în stațiunea Straja se schiază pe 5 din cele 11 pârtii, toate dotate cu instalații pe cablu.
„În Straja stratul de zăpadă este consistent pe 50% dintre pârtii. Adminsitratorii au avut grijă ca în momentul în care temperaturile au fost pozitive să folosească instalațiile de zăpadă artificială”, precizează Andrei Mureșan, Salvamont Straja.
Salvamontiștii spun că, potrivit prognozei meteo, la Straja va mai ninge și se va mai putea schia încă 2-3 săptămâni.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.